تعیین تکلیف نظارت بر مسائل آموزشی و پرورشی مهدکودک‌ها

مدیرکل سازمان مدارس غیردولتی گفت: تغییر شاخص‌های آموزشی و پرورشی و تدوین محتوا و نظارت بر مهدکودک‌ها با وزارت آموزش و پرورش است.

حسن مسعودی مدیرکل سازمان مدارس غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعیین تکلیف نظارت بر مهدکودک‌ها عنوان کرد: به استناد ماده ۲ قانون تاسیس مدارس، مراکز غیردولتی تغییر شاخص‌های آموزشی و پرورشی و تدوین محتوی و نظارت بر مهدکودک‌ها به عهده وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در دوره پیش دبستانی صدور مجوز، راه‌اندازی، نظارت آموزشی، پرورشی، اداری و اجرایی و مالی به طور کلی بر عهده آموزش و پرورش قرار داده شده است.

مدیرکل سازمان مدارس غیردولتی تاکید کرد: هر نوع فعالیت از سوی هر نهادی برای مراکز پیش دبستانی به جز اخذ مجوز از آموزش و پرورش ممنوع اعلام می‌شود.

مسعودی تصریح کرد: سایر نهادها در موضوعات دیگر مهدکودک‌ها از جمله صدور مجوز تاسیس و راه اندازی، نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر برای بهره مندی خانواده‌ها و کودکان از بهترین و کیفی‌ترین برنامه‌ها و محتواهای آموزشی و پرورشی دخالت نداشته باشند.

وی افزود: متاسفانه برخی نهاد‌ها بدون توجه به قانون مدارس غیردولتی نسبت به دایر کردن و فعالیت دوره‌های پیش دبستانی اقدام می‌کنند که کاملا خلاف قانون است.

مدیرکل سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: محتوای آموزشی در مراکز مجوز دار از سوی آموزش و پرورش از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و منفعت بیشتری برای نوآموزان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار