آلودگی رودخانه کشکان با شکستگی خط لوله نفت در پلدختر

رئیس حفاظت محیط‌ زیست پلدختر از شکستگی خط لوله نفت پلدختر وآلودگی رودخانه کشکان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمدی نژاد رئیس حفاظت محیط‌ زیست پلدختر گفت: عصر امروز لوله خط انتقال نفت در شهرستان پلدختر براثر بی‌احتیاطی راننده بولدوزر اداره راه و شهرسازی شهرستان پلدختر شکسته شد.
 
وی افزود: این لوله نفتی خط انتقال شرکت نفت لوله و مخابرات استان لرستان منطقه چنار است که در حوالی دهستان مورانی در 10 کیلومتری شمال پلدختر جاده پلدختر ـ خرم‌آباد دچار شکستگی شده است.
 
رئیس حفاظت محیط‌ زیست پلدختر گفت: با شکسته شدن این خط لوله، مواد نفتی به داخل رودخانه کشکان سرازیر شده است و  در پی این شکستگی شرکت نفت چند دستگاه ماشین‌آلات سنگین و تانکر به منطقه اعزام کرده است.
 
وی افزود: شرکت نفت با انداختن مواد جذب‌کننده( پد) در رودخانه کشکان در حال تلاش است تا مواد نفتی و آلوده‌کننده را جذب و از رودخانه کشکان خارج کند.
 
محمدی نژاد گفت: امیدواریم با کمک نیروهای شرکت نفت هرچه سریع‌تر بتوانیم مواد آلوده را از رودخانه کشکان خارج کنیم چراکه اکنون فصل تخم‌ریزی آبزیان است و این اتفاق سبب شده تا خسارت زیادی به آبزیان وارد شود.
 
وی افزود: با توجه به آلوده شدن رودخانه کشکان از کشاورزان شهرستان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی و خارج شدن مواد نفتی از رودخانه کشکان از آب این رودخانه برای کشاورزی استفاده نکنند.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.