تبریز؛

آئین نکوداشت آیت اله نجفی اهری همزمان با روز شهرستان اهر

به همت سپاه ناحیه اهر آیین نکوداشت عالم ربانی حضرت آیت اله شیخ حسین نجفی اهری همزمان با روز دوم اردیبهشت ماه که روز شهرستان اهر نامگذاری شده برگزار شد.

آئین نکوداشت آیت اله نجفی اهری همزمان با روز شهرستان اهربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز؛دراین مراسم مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی زنده نگهداشتن یاد و نام عالمان بزرگ دینی را یک اقدام ارزشی و پاسداشت انسانهای وارسته و با فضیلت و معرفی انها به نسل جوان برشمرد و افزود: همه ما وظیفه داریم در جهت معرفی عالمان فرهیخته ای که در عرصه علم و معنویت گامهای موثری را در ترویج فرهنگ غنی اسلامی برداشته اند بیش از پیش آنها را برای آیندگان معرفی نمائیم.
حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، منطقه ارسباران را مهد علم و فرهنگ با سابقه چندین قرن عنوان کرد و افزود: حوزه فرهنگی تاریخی این شهرستان یکی از حوزه های غنی با وجود انسانهای فرهیخته در طول تاریخ می باشد که باید با تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی و مسئولان ذیربط در این زمینه با کارهای پژوهشی و علمی در معرفی فعالان علمی، فرهنگی و دینی که منشاء خدمات ارزشمند برای مردم این منطقه بودند باید در قالب کتاب، پروژه های تحقیقاتی، برگزاری همایش های تخصصی و ارائه مقالات مختلف برای جامعه تبیین شود.
این مقام مسئول حضرت آیت اله شیخ حسین نجفی اهری را از مبارزان انقلابی و از یاران صدیق حضرت امام توصیف کرد که در دهه چهل نقش اساسی در معرفی حضرت امام در منطقه ارسباران و پخش اعلامیه ها و تلاش در جهت آزادی امام خمینی(ره) از زندان و همراهی با تحصن روحانیون در اعتراض به دستگیری ان حضرت داشتند.
حسینی به کتابهای تألیف شده آن عالم فقید نیز اشاره کرد و تألیف 12 عنوان کتاب دینی که مورد استفاده حوزه ها بوده از خدمات ارزشمند علمی این عالم ربانی عنوان کرد.
وی همچنین یکی از ماندگارترین اقدام آیت اله نجفی را مقاومت و رهبری مردم در مقابله با رژیم اشغالگر روس و حمله روسها به منطقه قره داغ و ارسباران عنوان کرد و افزود مردم منطقه با رهبری این عالم دینی مقاومت جانانه ای را در برابر سربازان متجاوز روسی کردند.
در این مراسم فرماندار اهر نیز نقش عالمان دینی در بیداری اسلامی و راهبری جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مطالعه دقیق در تاریخ منطقه اهمیت بیش از پیش نقش عالمان دینی در روشنگری افکار عمومی و آگاهی دینی به مردم بیشتر نمایان می شود.
سید محمد عابدی افزود: عالمان دینی چراغ راه و شاخص جامعه انقلابی و دینی بوده و آیت اله نجفی اهری نیز از عالمان برجسته دینی استان و منطقه بودند که منشاء خیر و برکت برای منطقه بودند و در طول عمر پربرکت خود در تربیت شاگردان دینی و تقویت و توسعه علوم دینی و حوزه علمیه شهرستان نقش بی بدیل داشتند.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر از این اقدام فاخر دست اندرکاران فرهنگی در معرفی نخبگان و عالمان دینی قدردانی کرد و خواستار تداوم نکوداشت و اینگونه برنامه ها در جهت شناساندن پیشینه فرهنگی و دینی شهرستان شد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اهر نیز در این مراسم هدف از برگزاری این برنامه را معرفی و بازشناسی بیشتر از زندگی نامه، خدمات و سیره و زندگی حضرت ایت اله شیخ حسین نجفی اهری عنوان کرد.
حجت الاسلام رستم ممی زاده که دبیر این برنامه را به عهده داشتند گفت: این پیشنهاد در سال گذشته عملیاتی و دوم اردیبهشت روز تولد حضرت آیت اله نجفی اهری بود به نام روز شهرستان نامگذاری شد و شورای فرهنگ عمومی با تصویب آن از سال 95 این روز جهت تجلیل از خدمات علمی آن عالم فقید با حضور علاقه مندان و شهروندان بصورت گسترده برگزار می شود و در سال جاری نیز علاوه بر آیین نکوداشت، کتاب تندیس مهربانی که مروری بر زندگی نامه، و یادنامه حضرت آیت اله نجفی می باشد توسط حسین دوستی محقق برجسته منطقه ارسباران و با همکاری سپاه ناحیه اهر تدوین و گرداوری شده است.
در ادامه این برنامه پس از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و شعر خوانی از کتاب تندیس مهربانی مربوط به زندگی نامه آیت اله نجفی اهری که در قالب 400 صفحه، 5 بخش که شامل: زندگی نامه، معرفی اساتید و شاگردان معرفی منسوبین، معرفی کتاب و سروده های شاعران و اسناد مختلف مربوط به این عالم ربانی می باشد با حضور مسئولین استانی و محلی رونمایی شد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار