بندرعباس؛

ساماندهی چاه های تلا در بندرلافت

عملیات اضطراری ساماندهی چاه های تلا در بندر تاریخی لافت جزیره قشم آغاز شد.

 
 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،عبدالرضا دشتی زاده رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم هزینه مرمت و ساماندهی این چاه ها را بیش از 24 میلیون تومان عنوان کرد.
 
وی گفت: ساخت نرده های حفاظ، نصب درپوش روی 30 دهانه چاه که در مسیر بیشتر گردشگران قرار داشت، سنگ چینی مسیر به صورت پیاده رو و نصب چهار پرژکتور از اقدامات ساماندهی محوطه چاه های تلا در بندر لافت جزیره قشم است.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اتمام عملیات ساماندهی چاه های تلا در این بندر تاریخی، لایروبی و جمع آوری زباله های اطراف این محوطه تاریخی هم انجام می شود.
 
دشتی زاده افزود: مردم بندرتاریخی لافت از دیر باز 366 حلقه چاه با عمق 5 تا 8 متر را در این محوطه با هدف جمع آوری آب باران و استفاده آن در طول سال حفرکرده بودندکه هم اکنون 100 حلقه از این مجموعه چاه ها در محوطه تاریخی لافت باقی مانده است.
 
بندر تاریخی لافت به عنوان اولین اکوموزه کشور یکی از زیباترین مناطق حوزه گردشگری ایران است که همه ساله شمار زیادی از توریست ها در بازدید از این منطقه عکس های زیبایی از آن به یادگار می گیرند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.