میرسلیم در نشست خبری:

مبنای ما ائتلاف است/ اطلاعات ما شعاری نیست بلکه آمار دقیقی از وضع کنونی مردم داریم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: لازمه تولید و اشتغال مبارزه با قاچاق و جلوگیری از واردات بی‌رویه است و اگر جلوی قاچاق را بگیریم می‌توانیم تولید را رونق دهیم و رونق تولید داخلی یعنی توسعه اشتغال.

نشست خبری مصطفی میرسلیم آغاز شدبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که صبح امروز در دفتر مرکزی موتلفه اسلامی برگزار شد گفت: من رسیدن به رشد 8 درصد را تایید نمی‌کنم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: البته آرزومندی دولت یازدهم برای رسیدن به رشد 8 درصد را تمجید می‌کنم.

میرسلیم با بیان اینکه آن رشدی هم که تا کنون داشته‌ایم به خاطر فروش نفت خام بوده است اظهار داشت: ما فروش نفت خام را جز سیاست‌های خود نمی‌دانیم و باید از آن برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

میرسلیم با اشاره به یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی عدم خام فروشی نفت بود اظهار داشت: نگاه ما به نفت و گاز باید سرمایه‌ای باشد تا زمینه‌های اشتغال گسترش یابد.

وی با بیان اینکه تنها از 5 درصد از نفت خام در پتروشیمی‌ها مصرف می‌شود اظهار داشت: 95 درصد نفت، خام فروشی می‌شود.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 30 درصد واردات کشور از طریق قاچاق انجام می‌شود که جلوگیری از آن را امری ضروری برشمرد و تاکید کرد: اگر جلوی قاچاق را بگیریم می‌توانیم تولید را رونق دهیم و رونق تولید داخلی یعنی توسعه اشتغال.

وی لازمه تولید و اشتغال در کشور را مبارزه با قاچاق و جلوگیری از واردات بی‌رویه خواند و خاطرنشان کرد: تلاش دولت یازدهم برای مهار تورم بوده، ولی این سیاست بدون توجه به آثار آن صورت گرفته که اگر دولت به رکود رسیدگی می‌کرد و در کنار آن هم به مهار تورم می‌پرداخت وضعیت اقتصاد امروز این گونه نبود و در کشور با چهار میلیون بیکار فارغ‌التحصیل مواجه نبودیم.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما با همه کشورهای دوست جهان که تجاوزگری نکرده‌اند ارتباط برقرار می‌کنیم گفت: آینده کاری ما با کشورهای جهان به صورت تبادلات تجاری فرهنگی و سیاسی خوب بر مبنای حفظ استقلال کشور و بدون خود باختگی و بدون اینکه ایران را بازار کشورهای دیگر کنیم انجام می‌شود.

میرسلیم با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای برجام شد تا حقانیت ما برای دنیا روشن شود اظهار داشت: اگر دنیا به فتوای رهبری انقلاب توجه می‌کرد می‌فهمید که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست. اطلاعات ما شعاری نیست بلکه آمار دقیقی از وضع کنونی مردم داریم.

وی با اشاره به روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا بیان داشت: با آمدن این فرد هم دیدیم که مسائل به آن گونه که او به آنها اعتراض می‌کرد پیش نرفت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اولویت خود را رسیدگی به محرومان برشمرد و تاکید کرد: باید شخصیت ایرانیان محترم شمرده شود و محرومیت نباید به شخصیت آنها لطمه وارد کند.

میرسلیم با بیان اینکه نقاط محروم نتوانستند برای دسترسی به پیشرفت امکانات خوبی دریافت کنند بیان داشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی های دقیقی صورت گرفته است.

وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به خبرنگار فرانسوی به زبان فرانسه گفت: من از دیار مردمی بزرگ سرزمینی کهن و تمدن فاخر با شما صحبت می‌کنم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای مواجهه با دنیا باید سایر کشورها را خوب شناخت اظهار داشت: شناخت من از غرب رسانه‌ای نیست بلکه سال‌ها در فرانسه و در میان مردم غرب زندگی و تحصیل کرده‌ام.

میرسلیم افزود: فهم مشترک از مسائل انسانی و موضوعات بنیادین جهانی می‌تواند مبنای درک متقابل باشد.

وی با تاکید بر اینکه در درجه اول به اشتغال می‌پردازیم اظهار داشت: کمک می‌کنیم مسکن شایسته و مناسب در اختیار جوانان قرار بگیرد زیرا ما به قابلیت‌های فکری جوانان اعتقاد داریم.

وی درباره ائتلاف با سایر اصولگرایان گفت: مبنای ما ائتلاف است و چرا به ما می‌گویید قصد ائتلاف نداریم؟ ائتلاف ما در منویات و اهداف است اما اینکه چه کسی می‌تواند پرچم این کار را در دست بگیرد مردم باید تشخیص دهند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: موتلفه اولین گروهی بود که با رئیس جمهور کنونی ملاقات کرد و تمام نصیحت‌های لازم را به وی گفتیم اما حالا از وی انتقاد داریم. من وی را رقیب خود می‌دانم و باقیماندن روحانی در 4 سال آینده به ضرر کشور است.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سرنوشت یارانه های نقدی بیان داشت:‌باید به همه به بندهای قانون هدفمندی عمل شود و نباید از یارانه ها استفاده تبلیغاتی کرد.

میرسلیم مهمترین دلیل ورود خود به صحنه انتخابات را بر زمین ماندن حقوق مردم عنوان و خاطرنشان کرد: هر که بهتر می‌تواند این کار را انجام دهد بیاید مسئولیت خدمت به مردم را به عهده بگیرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.