با موافقت نمایندگان؛

متخلفانِ محیط زیست 3 تا 5 برابر خسارات وارده جریمه می‌شوند

با موافقت نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند علیه متخلفان اقامه دعوا کرده و آن‌ها را به میزان 3 تا 5 برابر خسارات وارده حسب تشخیص مرجع قضایی محکوم کند.

متخلفانِ قوانین جدید زیست محیطی به پرداخت جریمه 3 تا 5 برابر خسارات وارده محکوم می‌شوندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز یکشنبه( 3 اردیبهشت ماه) مجلس در جریان بررسی لایحه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور ماده 4 را بررسی و تصویب کردند.

به موجب این مصوبه اشخاص حقیقی و حقوقی که متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب پس از اقامه دعوی توسط سازمان حفاظت محیط زیست، حسب تشخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان 3 تا 5 برابر خسارت وارده و در صورت تکرار علاوه بر جبران خسارت به پرداخت جریمه به میزان 6 تا 8 برابر خسارت وارده محکوم می‌شود.

به موجب تبصره یک آن؛ درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه‌ها و خسارات موضوع این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می‌شود به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز و معادل صد در صد آن با پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت واردانه و حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها در اختیار صندوق ملی محیط زیت قرار می‌گیرد.

تبصره 2 نیز تصریح می‌کند؛ سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای این قانون از پرداخت هزینه دادرسی معاف می‌باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار