قاسم زارع در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خشونت، ریشه‌ای کهن در تاریخ دارد/ هر حرفه‌ای، راه و رسم خودش را دارد

خشونت، بحث امروز جهان نیست؛ اتفاقی سخت است که ریشه‌ای پنهان و کهن در فرهنگ و تاریخ جهان دارد.

خشونت، ریشه‌ای کهن در تاریخ دارد/ هر حرفه‌ای، راه و رسم خودش را داردقاسم زارع در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ارزیابی خود از نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین» گفت: این نمایش، طرح و ایده بسیار خوبی داشت و یک نگاه جدیدی به شرایط و اتفاقات جنگ از زبان سه شخصیتی است که خلق شده و ما آنها را مشاهده می‌کنیم. مرور و خاطرات تک تک این آدم‌ها بسیار خوب است و من لذت بردم. طراحی کار، بازی بازیگران و کارگردانی را واقعا دوست داشتم. من پیشنهاد می‌کنم هر کسی که علاقه‌ای به مرور این فضا دارد، حتما نمایش را ببیند؛ چرا که یک فضای کوچک، صمیمی و گرم با سه جوان است که بسیار خوب خاطرات را مرور می‌کنند. 

زارع همچنین در خصوص خشونت علیه زنان که امروز بسیار در جهان دیده می‌شود و یک نمونه از آن در نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین» است، بیان کرد: این مسئله امروز جهان نیست؛ بلکه مسئله تاریخی و فرهنگی است که باید آن‌ها را در طول تاریخ بشر مرور کرد. 

وی پیرامون گروه سنی مناسب برای دیدن نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین» اظهار داشت: از نظر من هر فردی می‌تواند این نمایش را ببیند و هر فرد به نوع سلیقه خودش از نمایش لذت می‌برد. همه سنین و همه نوع سلیقه، اگر کار را ببینند قطعا جذب کار خواهند شد؛ چرا که حرف‌هایی برای سلیقه‌های مختلف دارد. 

بازیگر تئاتر «تانگو تخم‌مرغ» در خصوص تاثیر حضور بازیگران معروف در تقویت تئاتر تصریح کرد: من نمی توانم درباره تاثیر خودم بر روند اجرا بگویم ولی در هر صورت از نظر من مردم مهم هستند که با هر سلیقه‌ای تئاتر تماشا می‌کنند. حضور امثال من که من کمترین آن‌ها هستم، شاید تاثیری بر یکسری از انسان‌ها بگذارد و شاید هم نگذارد. 

قاسم زارع در پایان پیرامون توصیه خود به بازیگران و علاقه‌مندان عرصه تئاتر گفت: هر حرفه‌ای راه و رسم خودش را دارد و شخصا معتقدم از راه  آکادمیک و تحصیلات حرفه‌ای باید وارد این حرفه شوند نه از راه های موجود دیگر! 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار