عارف در نطق میان دستور:

توجه به معيشت مردم از مهمترین مسائل کشور است/دولت آینده باید بسترساز رونق اقتصادی باشد

رئیس فراکسیون امید گفت: این مجلس و دولت آینده باید بسترساز امید، آرامش و رونق اقتصادی، مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی باشند.

توجه به معيشت مردم از مهمترین مسائل کشور است/دولت آینده باید بسترساز رونق اقتصادی باشد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف در نطق خود ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی  و بیان نقش تاثیر گذار وی و در خلق حماسه ماندگار در انتخابات خرداد ۹۲ و اسفند ۹۴  تداوم حضور پرشکوه مردم در انتخابات را مهمترین پشتوانه اقتدار، رشد و پیشرفت کشور دانست.
 
وی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی به منزله توانمندسازی کشور در عرصه تولید,اشتغال و رونق اقتصادی، نیازمند فراهم آوردن بسترهایی است که لازم است همه برای تحقق آن تلاش کنند و متعهد گردند، چرا کهه این امر نیازمند تفاهم ملی، همگرایی و همدلی ملت، دولت و همه ارکان نظام است.
 
عارف تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم، هرچه زودتر گفتگوی ملی در مجلس ساماندهی شود و در سطح کشور و همه نهادها توسعه یابد.
 
نماینده مردم تهران تاکید کرد: از دولتمردان انتظار می‌رود با دیپلماسیِ تعاملی با دنیا و به دور از سیاست‌های هیجانی و با تداوم رویکرد عزت مندانه با دنیا و با پرهیز از اتخاذ سیاست‌های تنش زا، سرمایه گذاری داخلی و خارجی را افزایش دهد.
 
رئیس فراکسیون امید با اشاره به برجام اظهار دشات: برجام، موفقیت بزرگ تمام ارکان نظام است که باید از تخریب آن و همچنین از معرفی آن به عنوان تنها نسخه شفابخش پرهیز شود و با تدابیر خردمندانه مورد رصد و مدیریت قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: مردم، نخبگان و فعالان اقتصادی کشورمان خواستار توافق هسته‌ای بودند تا بتوانند در امنیت، صلح و آرامش به رشد و رونق اقتصادی دست یابند. اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، این مهم نباید به بهانه کشمکش‌های انتخاباتی، مورد خدشه و تهدید قرار گیرد.
 
عارف ضمن تشکر از دولت یازدهم گفت: برقراری مجدد عقلانیت، تدبیر و آرامش در منظومه قوه مجریه توسط رییس جمهور  در دولت یازدهم و همچنین دستاوردهای دولت یازدهم از جمله رشد اقتصادی، مهار تورم و طرح تحول سلامت  قابل تقدیر است.
 
نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه تخریب دستاوردهای ارزشمند دولت ، جفاست و با منافع ملی در تضاد است، بیان کرد: تداوم رکود و افزایش حجم نقدینگی، عدم تعادل بین منابع و مصارف بودجه عمومی و دیگر مشکلات اقتصادی همچنان فعالین اقتصادی و مردم را رنج می‌دهد.
 
وی ادامه داد: لازم است دولت آینده با رأی قاطع مردم بر مسند اداره کشور قرار گیرد تا با قدرت بر مشکلات مزمن و ساختاری به جا مانده از گذشته، فائق آید.
 
رئیس فراکسیون امید اظهار داشت: در انتخابات پیش رو، از تحقق اجماع نسبی بین دوستان جبهه اصول گرایان استقبال می‌کنیم و امیدواریم با حضور قدرتمند هر دو جبهه اصلی سیاسی کشور در صحنه انتخابات، شور و نشاط و مشارکت بالا را شاهد باشیم.
 
وی ادامه داد: رئیس جمهور آینده نیز باید با تشکیل کابینه کارآمد و جوان، روند رو به رشد چهارسال گذشته را تسریع و به مطالبات جوانان و اقشار مردم پاسخ مناسب دهد.
 
عارف گفت: از شورای نگهبان، هیئت‌های اجرایی و نظارت، وزارت کشور، رسانه ملی و دیگر تریبون‌های عمومی می‌خواهم با رعایت حق الناس، بی طرفی و مُر قانون به مردم در تحقق حماسه دیگری در 29 اردیبهشت کمک کنند.
 
وی ادامه داد: از فعالان حزبی و سیاسی و ستادهای انتخاباتیِ نامزدهای محترم ، استدعا دارم با رعایت اخلاق، ضمن تبلیغ نامزدها و برنامه‌ها و ویژگی‌های ایشان، از تخریب یکدیگر و دستاوردهای نظام پرهیز نمایند و با تکریم رقیب، شور و نشاط انتخاباتی را فراهم آورند.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: نشاط سیاسی که مدنظر مقام معظم رهبری است، نیازمند حضور فعال جوانان و دانشجویان است. تداوم فضای امنیتی دانشگاه‌ها نگران کننده و غیرقابل قبول است.
 
وی تاکید کرد: وزرای مربوطه، باید انتظارات به حقِ دانشگاهیان را در رفع فضای امنیتی برآورده نمایند. جوانان، دانشجویان و رسانه‌ها باید در فعالیت‌های قانون مند خود، امنیت خاطر داشته باشند.
 
عارف افزود: باید بستر حضور سیاسی و اجتماعی جوانان فراهم باشد. دولت آینده باید درهای خود را به روی جوانان شایسته باز کند. باید نوسازی دولت و بازسازی ساختارها با تکیه بر جوان گرایی و شایسته سالاری محقق گردد.
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: دسترسی آزاد به اطلاعات حقی عمومی است. این مهم باید به صورت یک اصل پذیرفته شده در جمهوری اسلامی ایران درآید و هر سه قوه و نیز نهادهای خارج از سه قوه باید به حقِ جریانِ آزاد اطلاعات، احترام بگذارند و تمکین کنند.
 
عارف اظهار داشت: در جهان پرآشوب و در منطقه بحران زده ما، ایران اسلامی به برکت خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش‌های ارزشمند تمامی نیروهای مسلح و متولیان امنیت کشور، از ضریب امنیت منحصر به فردی برخودار است.
 
وی ادامه داد: عدم دخالت نظامیان در رقابت‌های سیاسی، علاوه بر تقویت اعتبار تلاش گران این حوزه، با ایجاد شور و نشاط بیشتر در عرصه باشکوه انتخابات، اقتدار ملی کشور را بیش از پیش تقویت می‌کند.
 
نماینده مردم تهران افزود: رسیدن به لیست واحد در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ کشور، به عنوان جهت گیری اساسی اصلاح طلبان و با ساز و کار تعیین شده و شفاف، با تاکید بر معرفی نامزدهای پاکدست، شایسته و متخصص برای ایفای نقش در پارلمان‌های شهری و محلی، با دقت و جدیت مورد عمل قرار خواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: اینجانب، ضمن تشکر از حضور پرشکوه مردم در انتخابات سالهای 92 و 94 و همچنین تشکر و قدردانی از حمایت‌ها و راهنمایی‌های بزرگان نظام و نقش ویژه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در خلق حماسه سیاسی، تداوم حضور پرشکوه مردم را مهمترین پشتوانه اقتدار، رشد و پیشرفت کشور می دانم.
 
رئیس فراکسیون امید گفت: این مجلس و دولت آینده باید بسترساز امید، آرامش و رونق اقتصادی، مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی، تحقق اقتصاد مقاومتی و توانمندسازیِ تولید ملی، توسعه اشتغال، خصوصی سازی و کاهش تصدی گری نهادهای حاکمیتی در اقتصاد، و توجه ویژه به بحران کم آبی و مسائل محیط زیستی باشد.
 
عارف تصریح کرد: معيشت و منزلت مردم از مهمترین مسائل کشور است که بايد با تکيه بر عقلانيت، آرامش، خردگرايي، همگرایی و اخلاق در اولويت برنامه‌های آتی کشور قرار گيرد.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
انقلابی
۱۲:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
اقای عارف کمی انصاف داشته باش
آخرین اخبار