رئیس جمهور:

مدیریت شهری از مدیریت‌های سخت و پیچیده است

رییس جمهور گفت : موضوع مدیریت شهری و اداره ی زندگی مردم بویژه در شهرهای بزرگ جزو مدیریتهای سخت و پیچیده در دنیای امروز است .

خانه سازی در فرهنگ اسلامی به دور از سوداگریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ وی اضافه کرد : اگر بخواهیم به تمدن اسلامی نگاه کنیم بهترین راه آن است که بعد از مطالعه کتب و آثار گذشتگان به آثار باقیمانده معماری در شهرهای مهم اسلامی توجه کنیم .

رییس جمهور اضافه کرد :ریشه معماری شهرها و ساختمان‌ها از فرهنگ و اعتقادات مردم نشات می گیرد .

روحانی با تاکید با اشاره به اینکه مسجدها ، مدرسه ها ، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قبل از بازار و محل مسکونی مردم ، مرکز شهر حساب میشوند ادامه داد: فروختن فضای سالم و نابود کردن باغات  دیرینه شهر که هویت آن شهر را تعریف می کند ، بدترین درآمد برای شهرداری است و این موضوع بدتر از فروختن نفت برای پرداخت حقوق کارمندان است .

رییس جمهور با بیان اینکه ما حق تخریب محیط زیست را نداریم گفت : اگر شهر ها و شهرداران ما نیازمند منابع در آمد هستند باید به فکر منابع در آمدی سالم باشند و دولت آماده است تا با تبیین لوایح لازم برای شهرداری ها و اداره شهرها از طریق منابع مشروع اقدام کند .

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ما نباید راحتی مردم و آینده شهر را از یاد ببریم  گفت : ما باید در زمینه مسائل زیست محیطی سرمایه گذاری کنیم و به نظر من در شهرهای بزرگ پروژه های مهم و بزرگ باید با نظر و رای مردم تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: با نظر مردم و مدیریت یکپارچه و هم افزایی دستگاه‌های دیگر خیلی بهتر می توان شهرها را اداره کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه شهر هوشمند یکی از رسالتهای ما است گفت : باید برای تحقق این امر  از  فن آوریهای جدید برای اداره شهر استفاده کرد .

وی با اشاره به انتخابات شورای شهر و روستا افزود : خوشحالیم که در ایران شهرها با کمک شوراها اداره می شود.

روحانی ،ارتباط نزدیک تر بین شهرهای جهان ، استفاده از تجربیات دیگران و توسعه گردشگری در شهرهای بزرگ و کوچک را از عوامل موثر در اداره مناسب شهرها دانست.

وی اظهار امیدواری کرد :این اجلاس برای توسعه پایدار شهرها آثار نیکویی به جای بگذارد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار