رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم؛

افتتاح ۲ بیمارستان تا پایان ۶ ماه نخست امسال در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: هزار و ۲۰۰ تخت از تخت‌های بیمارستانی ما دولتی است که بیشتر آن‌ها فرسوده است و تا رسیدن به استانداردها فاصله بسیاری داریم.

افتتاح ۲ بیمارستان تا پایان ۶ ماه نخست امسالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان قم با آیت‌الله مکارم‌شیرازی، با بیان اینکه از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت بهبود وضعیت بیمارستان‌ها بوده است، اظهار داشت: افتتاح بیمارستان فرقانی ازجمله توفیقاتی بوده که در دولت یازدهم بعد از 20 سال اتفاق افتاد و خود یک دستاورد بزرگ است.
 
وی افزود: تا پایان 6 ماه نخست امسال دو بیمارستان دیگر ازجمله بیمارستان 200 تخت‌خوابی منطقه نیروگاه قم به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین بیمارستان دیگری در داخل بیمارستان شهید بهشتی در حال احداث است که با اعتبارات دولتی تجهیز می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان قم گفت: تحول در حوزه بهداشت یکی از اولویت‌های حائز اهمیتی بود که در کلان‌شهر قم اجرا شد و در حال حاضر پرونده سلامت قریب به یک‌سوم مردم قم تشکیل‌شده است.
 
ایرانی خواه بابیان اینکه هزار و 800 تخت در بیمارستان‌های استان قم وجود دارد، تصریح کرد: هزار و 200 تخت از تخت‌های بیمارستانی ما دولتی است که بیشتر آن‌ها فرسوده است و تا رسیدن به استانداردها فاصله بسیاری داریم.
 
وی بابیان اینکه کارهای زمین‌مانده در حوزه سلامت بسیار است، اظهار داشت: برای رسیدن به نتایج مطلوب در حوزه  سلامت نیازمند توجه ویژه و حمایت نهادها و اقشار مختلف از طرح تحول نظام سلامت است چراکه این طرح دارای مشکلات اقتصادی است که باید در برنامه ششم توسعه به آن‌ها توجه شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: در قالب طرح تحول نظام سلامت 20 هزار تخت جدید به بیمارستان‌های کشور اضافه‌شده که سهم قم 800 تخت بوده است، همچنین هزینه‌های بستری با اجرای طرح تحول نظام سلامت از 40 درصد به 6 یا سه درصد رسیده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.