در نشست خبری مطرح شد؛

شاه‌نشین: در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها گرایش سیاسی مدنظر نیست/معترضان به کمیته بازرسی هیات نظارت مراجعه کنند

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در نشست خبری به سوالاتی پیرامون بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به همراه بهرام پارسایی و تجری در نشست خبری پنجمین دوره شوراهای اسلامی امروز صبح شرکت کرده و به سوال خبرنگاران پاسخ دادند.

محمودی شاه‌نشین با ابراز امیدواری از برگزاری انتخابات سالم و شفاف با حضور حداکثری مردم در جواب به سوالی گفت: سیاست‌های کلی هیأت نظارت‌های مرکزی این است که در بررسی صلاحیت‌ها  به هیچ عنوان گرایش‌ سیاسی افراد را مد نظر قرار نمی دهد، رعایت مر قانون همیشه مد نظر ما بوده و خواهد بود. 

 وی ادامه داد: هر کدام از افرادی که  فکر می‌کنند بر اساس گرایش‌های سیاسی رد صلاحیت شده اند می‌توانند مستقیم به کمیته بازرسی مراجعه کرده و یا از طریق سایت یا تلفن این موضوع را پیگیری کنند، اجازه نمی دهیم به دلیل گرایش سیاسی حقوق داوطلبی در بررسی صلاحیت ها نقض شود.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: برخی داوطلبان که سابقه حضور در شوراها را داشتند در هیات های حل اختلاف پرونده هایی دارند که این هیات برای مدتی آنان را از عضویت در شوراها سلب کرده و براساس این گزارش ها رد صلاحیت شده اند.

محمودی شاه‌نشین تصریح کرد: هنوز اسامی نامزد‌ها به طور قطع تأیید نشده است و اگر هم تاکنون به کسی ابلاغ شده فرضی و محرمانه بوده است، نامزدها باید صبر کنند تا 17 اردیبهشت اسامی اعلام شود، اما به طور کل در کشور برای انتخابات شورای شهر 289 هزار و 777 نفر ثبت نام کرده و از این تعداد 5 هزار و 749 نفر انصراف دادند و مجموعا 82 درصد از شرکت‌کنندگان تاکنون تأیید صلاحیت شده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه تا 17 اردیبهشت ماه نتایج اعتراضات به رد صلاحیت‌ها به فرمانداری‌ها داده می‌شود و تا 20 اردیبهشت فرمانداری‌ها موظفند اسامی کاندیداها را در محل فرمانداری‌ها و سایت‌های هیأت‌های اجرایی آگهی کنند، بیان داشت: 21 اردیبهشت تا ساعت 24، 27 اردیبهشت مورد تبلیغات خواهد بود و روز 28 اردیبهشت تبلیغات ممنوع است.

محمودی شاه‌نشین در بخش دیگری از سخنان خود درباره برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیک، گفت: با همکاری وزارت کشور برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیک در 145 حوزه قطعی شده البته 150 حوزه مدنظر است. و در تهران نیز از 42 حوزه در 18 حوزه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک امکان تقلب در آرا را به حداقل ممکن می‌رساند، گفت: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تأکید شده است که باید انتخابات شفاف برگزار شده و نتایج آن در اسرع وقت اعلام شود و با استفاده از تکنولوژی نوین صورت پذیرد.
 
بهرام پارسایی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نامزد شدن اقلیت‌های در شوراهای اسلامی گفت: این یک مشکل قانونی است که امیدواریم با تعامل مجلس و شورای نگهبان به زودی حل شود البته تاکنون هیچ یک از اقلیت‌های مذهبی به این دلیل رد صلاحیت نشدند.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار