اصفهان؛

183 کارفرما در تیران و کرون مشمول قانون بخشودگی جرائم شدند

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان تیران و کرون گفت: در پی اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان در این شهرستان 183 کارفرما شامل این قانون شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسنعلی رونما  افزود: اجرای این طرح توسط تامین اجتماعی به کاهش دغدغه ها و هزینه های صنعتگران منجر و مانع تعطیلی برخی از مراکز صنعتی شده است.

وی افزود: طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان از سال گذشته آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد که صنعتگران از این فرصت می توانند استفاده کنند و مشمول قانون بخشودگی جرائم بشوند.

وی با انتقاد از به کارگیری اتباع خارجی گفت: به کارنگرفتن نیروی جوان ایرانی در واحدهای صنعتی از عوامل اصلی افزایش بیکاری در شهرستان تیران و کرون بوده است.
رونما افزود: در واحدهای صنعتی شهرستان تیران و کرون صنعتگران از اتباع خارجی غیرمجاز استفاده می کنند در حالی که اگر نیروهای ایرانی جذب شوند و حق و حقوق آن ها بر اساس قانون پرداخت شود بیکاری در شهرستان کاهش می یابد.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان تیران و کرون گفت: وضعیت مرغداری ها و سنگبری های شهرستان در به کارگیری نیروی کار مورد رصد است که در بسیاری از این مراکز صنعتی و تولید کارگران خارجی فاقد مجوز شناسایی شده اند.

وی با اشاره به رشد بیمه بیکاری در شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: سال گذشته 600نفر تحت پوشش بیمه بیکاری در شهرستان تیران و کرون قرار گرفتند که در صورت حمایت از جامعه کارگری و تسهیل در شرایط واحدهای صنعتی و استفاده از نیروی ایرانی این میزان بیمه بیکاری کاهش می یابد.

تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

شهرستان تیران و کرون دارای سه شهرک صنعتی تیران، عسگران، رضوانشهر و ناحیه صنعتی ورپشت ظرفیت بیش از 300 واحد صنعتی است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار