قاری ممتاز عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سقوط صدام باعث پیشرفت عراق در عرصه قرآنی شد

پس از سقوط صدام، علاقه‌مندی‌ها و نزدیکی دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق بیشتر شد.

سقوط صدام باعث پیشرفت عراق در عرصه قرآنی شد
فلاح ذلیف قاری ممتاز کشور عراق در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اولین سفر خود به ایران گفت: اولین باری است که به ایران سفر می‌کنم و 6 بار در مسابقات کشور عراق نفر اول شده‌ام.
 
وی با توجه به اولین سفر خود به ایران بیان کرد: بسیار از حضورم در ایران خرسند هستم و همه اتفاقات از مسکن، پذیرایی و خوشامدگویی در رتبه اول قرار داشته و عالی برگزار شده است.
 
قاری ممتاز عراق در خصوص ارزیابی متسابقین دیگر ملل‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه مسابقات در دو رشته حفظ و قرائت برگزار شده است، من نمی‌توانم درباره بخش حفظ نظری بدهم؛ اما قرائت‌ها همه در سطح بالایی است و به عقیده من از کشورهای ایران، عراق، افغانستان و ترکیه صدا و لحن‌های بهتری شنیده‌ایم.
 
وی با اشاره به همسایگی دو کشور ایران و عراق، پیرامون حمایت‌های دولت عراق از قاریان و حافظان قرآن کریم عنوان کرد: پس از سقوط صدام، علاقه‌مندی‌ها و نزدیکی دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق بیشتر شد و بسیاری از اساتید ایرانی با دعوت دولتمردان عراق به عتبات عراق آمدند و در مقابلش با دعوت ایران دوره‌های آموزش قرآن کریم در حرم امام رضا (ع) برگزار شد.
 
ذلیف در پایان افزود: نمی‌شود گفت عراق همانند ایران دارای موسسات قرآنی است؛ ولیکن به اصطلاح مجموعه و موسساتی مثل مهد قرآن شهر بغداد و کلاسهای عتبات هستند که امور قرآنی را انجام می‌دهند، اما نهادهای دولتی نیستند و عنوان ملی دارند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار