مشهد؛

برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام با حضور ۵۹ شهردار از ۲۷ کشور اسلامی

شهردار مشهد از برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام با حضور ۵۹ شهردار از ۲۷ کشور اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید صولت مرتضوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع برگزاری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد با اشاره به انتخاب مشهد در سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی سازمان آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و برگزاری رخدادهای مهمی در حوزه‌های مختلف شهر اظهار کرد: از آنجا که در حوزه مدیریت شهری مسئولیت این رویداد با شهرداری مشهد مقدس است در گذشته اجلاس بین المللی جوانان آیسسکو نیز به صورت قابل قبولی در این شهر برگزار شده و دستاوردهای مهمی نیز به دنبال داشته است.

‎وی افزود: ما به اهداف کلی این اجلاس که آشنایی جوانان کشورهای اسلامی با امورات کشورداری و تمرین مدیریت و در نهایت اتحاد، انسجام، همدلی و هم‌افزایی در بین نمایندگان کشورهای اسلامی و وحدت نگاه در خصوص نفی خشونت و تروریسم علیه ملت‌های جهان و مسلمان بود رسیدیم.

مرتضوی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های تدوین شده مشهدالرضا، پایتخت فرهنگی جهان اسلام مقرر شده، ۵ و ۶ اردیبهشت ماه جاری، اجلاس شهرداران کلانشهرهای جهان اسلام با اهداف متنوع در مشهد برگزار شود.

وی در مورد اهداف برگزاری این اجلاس تصریح کرد: بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مدیریت شهری در شهرهای اسلامی، اشتراک تجارب شهر‌ها در زمینه گردشگری و گردشگری مذهبی، اقتصاد شهری، حصول درآمدهای پایدار، نقش پایتخت فرهنگی در توسعه شهرها، معماری اسلامی، دیپلماسی شهری و ایجاد پیوند دوستی بین شهرهای مختلف اسلامی از جمله این اهداف است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه این اجلاس در پنجم اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده و با برگزاری جلسات در روز ششم اردیبهشت، با برگزاری تور شهری برای هیئت‌ها در روز هفتم پایان می‌یابد، عنوان کرد: شهرداران ۵۹ شهر شامل ۴۰ شهر خارجی و ۱۹ شهر داخلی از ۲۷ کشور از ۳ قاره جهان در این اجلاس شرکت می‌کنند.

مرتضوی گفت: افغانستان، پاکستان، تایلند، ترکیه، سوریه، عراق، عمان، قرقیزستان، لبنان، اتیوپی، مالی، اوگاندا، الجزایر، تانزانیا، سیرآلئون، غنا، مراکش، موریتانی، مالزی، نیجر، یمن، بوسنی، آلبانی، روسیه، استرالیا، سیدنی و ساحل عاج کشورهای شرکت کننده در این اجلاس هستند.

شهردار مشهد افزود: این اجلاس می‌تواند دستاوردهای مهمی در حوزه گردشگری داشته باشد. خوشبختانه ارتباطات مطلوبی با کشورهای اسلامی در زمینه اقتصادی و فرهنگی داریم و خواهرخواندگی مشهد با چند شهر جهان به امضا رسیده است.

انتهای پیام//ف. ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.