اهواز؛

صدور پروانه كاربرد علامت استاندارد در خوزستان

مدیرکل استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان گفت: 50 پروانه كاربرد علامت استاندارد اجباري جهت كارگاه هاي ساختماني تولید کننده درسال 1395 صادرشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛رضا دهدشتی زاده، مدیرکل استاندارد اداره کل استاندارد استان خوزستان از صدور 50 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای کارگاه های ساختمانی تولید کننده خرپای تیرچه و تیرچه مورد مصرف در سقف های تیرچه و بلوک درسال 1395 خبر داد و اظهار کرد: این اقدام کم سابقه برای اولین بار در طی سال های اخیر در بخش ساختمانی این اداره کل صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود:  با توجه به اهمیت کیفیت در ساخت سازهای شهری، علی الخصوص سقف‌های ساخته شده با محصول تیرچه و بلوک و همچنین نظر به اتفاقات اخیر در ساخت و ساز شهری که متاسفانه منجر به آسیب‌های جانی و مالی برای همشهریان شده است، این اداره کل از آغاز سال 95 به صورت ویژه نسبت به شناسایی، بازرسی، نمونه برداری و آزمون از تولید کنندگان این محصول اقدام کرد.

مدیرکل استاندارد اداره کل استاندارد استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی با اداره کل استاندارد خوزستان و گزارشات رسیده از سوی کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی، کارشناسان این اداره کل 318 مورد بازرسی از ساختمان های در حال احداث در استان خوزستان انجام داده اند که متاسفانه تعدادی از این ساختمان ها به علت استفاده از مصالح فاقد نشان استاندارد اجباری توقیف و به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

دهدشتی‌زاده گفت: با توجه به اهمیت این محصول در پروژهای ساختمانی از همشهریان محترم درخواست می شود قبل از خرید، از داشتن نشان استاندارد معتبر محصول تیرچه سیمانی خریداری شده بر روی فاکتور دریافتی اطمینان حاصل کنند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.