گاف دیگری از ترامپ/ انتشار بیانیه "روز زمین" بدون اشاره به موضوع گرمایش کره زمین

"دونالد ترامپ" بیانیه خود را به مناسبت روز زمین منتشر کرد؛ اما در آن هیچ اشاره‌ای به گرم‌تر شده کره زمین نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل انتشار بیانیه "روز زمین" که در آن هیچ اشاره‌ای به گرمایش کره زمین نشده است، مورد انتقاد قرار گرفت.

این درحالیست که "جرج دبلیو بوش" و "باراک اوباما"، دو رئیس جمهور پیشین آمریکا، در تمامی بیانیه‌های خود به مناسبت "روز زمین" همواره به موضوع گرمایش زمین اشاره می‌کردند. در چهل و هفتمین اجلاس سالانه تغییرات آب و هوایی نیز از مردم سراسر جهان خواسته شده بود با درک صحیح از اهمیت تغییرات آب و هوایی و آگاهی از تهدیدات بی‌سابقه آن بر سیاره زمین، توجه بیشتری نسبت به گرمایش زمین داشته باشند. با این حال ترامپ بر اعتقاد خود مبنی بر اینگه موضوع گرم‌تر شدن کره زمین یک دروغ است، پابرجا مانده و در بیانیه خود حتی اشاره‌ای گذرا نیز به این چالش بین‌المللی نکرد.

رئیس‌جمهور میلیاردر آمریکا در این بیانیه مدعی شد: پرداختن دقیق به علوم برای کابینه دولت من از اهمیت بالایی برخوردار است تا به دو هدف مهم خود شامل رشد اقتصادی و حفاظت از محیط زیست دست یابیم.

ترامپ ماه گذشته طرح بودجه‌ای 1.1 هزار میلیارد دلاری را ارائه داد که به موجب آن از بودجه آژانس حفاظت از منابع طبیعی آمریکا 31 درصد کاسته می‌شود و این آژانس ناچار به تعدیل 3 هزار و 200 نیروی کار خود خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار