واشنگتن پست گزارش داد:

نتایج انتخابات فرانسه برای مشخص کردن آینده اروپا اهمیت زیادی دارد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به بررسی نتایج احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه و تأثیر آن بر آینده اروپا پرداخت.

واشنگتن پست: نتایج انتخابات فرانسه برای مشخص کردن آینده اروپا اهمیت زیادی دارد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی به قلم مایکل برینبام نوشت: رای دهندگان فرانسوی روز یکشنبه در انتخاباتی آشفته برای تعیین رئیس جمهوری شرکت کردند که این قدرت را دارد که موجب موفقیت یا شکست ائتلاف‌های مربوط به نظم پس از جنگ دوم جهانی شود. این انتخابات که با دقت زیر نظر قرار دارد، حق انتخاب های به شدت ضد و نقیضی را در خصوص نقش فرانسه در جهان، در اختیار رای دهندگان قرار می دهد. 

دو نفری که در میان این یازده نفر بیشترین رای را بدست آورند، به دور بعدی و سرنوشت‌ساز انتخابات در هفتم مه راه می یابند. اما چهار نامزد پیشتاز با خط مشی های کاملا متفاوت، پیش از انتخابات حضور داشتند بنابراین، پیش بینی نتیجه انتخابات ممکن نیست. حدود یک سوم رای دهندگان در روزهای منتهی به انتخابات هنوز مردد بودند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در پی رای سال گذشته انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و پیروزی دونالد ترامپ در تبلیغات  ریاست جمهوری آمریکا، اهمیت زیادی دارد.

اگر مارین لوپن چهل و هشت ساله در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شود، این پیشرفتی دیگر برای نیروهای ملی گرایی خواهد بود که ارزش ائتلاف های بین المللی را زیر سوال می برند و درصدد پشت کردن به نیروهای جهانی شدن هستند. وی با قول‌هایش مبنی بر به عقب بازگرداندن فرانسه در تجمع های انتخاباتی، مردم را غافلگیر کرده است. این دیدگاهی است که مسلمانان فرانسه را که تصور می شود تعدادشان از هر کشور اروپایی دیگری بیشتر باشد حذف می کند.

اگر مارین لوپن در تلاش خود برای خارج کردن فرانسه از اتحادیه اروپا موفق شود، بقیه قسمت های اتحادیه اروپا هم ممکن است فروبپاشد. 

اما اگر امانوئل مکرون میانه رو و نامزد طرفدار اتحادیه اروپا به کاخ ریاست جمهوری فرانسه راه یابد، اتحادیه بیست و هشت کشوری اروپا احتمالا تقویت می شود. مکرون قول داده است کشورهای ثروتمند را وادار کند برای کمک به کشورهای ضعیف تر، اقدامات بیشتری انجام دهند. مکرون که تا ماه اوت وزیر اقتصاد بود، هرگز سمت انتخابی نداشته و تلاش کرده است پایگاه حمایتی پرانرژی و متعهدی را مانند پایگاه حمایتی لوپن بدست بیاورد هر چند مکرون در بسیاری از نظرسنجی ها پیشتاز بوده است.

در هفته های اخیر، خشم، احساس غالب در تجمع های انتخاباتی سراسر کشور بوده است. سال 2017 بیشتر از هر زمان دیگری گزینه هایی واقعی را پیش روی رای دهندگان قرار داده است که مشتاق هستند در عرصه سیاست فرانسه و اروپا، تغییراتی چشمگیر روی دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار