۸۰ درصد عامل تصادفات و تلفات رانندگی نیروی انسانی است

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت:۸۰ درصد عوامل تصادفات و تلفات رانندگی نیروی انسانی است که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند.

۸۰ درصد عامل تصادفات و تلفات رانندگی نیروی انسانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا صفاتاج، در دیدار با مسوولان کاشان گفت: اگر تمامی جاده و راههای کشور هوشمند سازی شود و برکیفیت زیر ساخت‌های جاده‌ای افزوده شود، تن‌ها ۲۰ درصد از تصادفات و تلفات رانندگی را کاهش خواهد داد.

به‌گفته‌وی، یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی شاخص ضریب تلفات نسبت به جمعیت است که کشور ایران از این لحاظ وضعیت نامناسبی دارد.

وی، افزایش تولیدات وسائل نقلیه و استفاده هر خانواده از یک یا دو خودرو، را عامل افزایش تصادفات و تلفات رانندگی دانست و افزود:این افزایش تولیدات وسائل نقلیه در حالی رخ داده است که افزایش فرهنگ رانندگی را به دنبال نداشته و هر تصادف و فوتی تبعات منفی فرهنگی و اجتماعی را برای خانواده‌های آن‌ها رقم زده‌است.

هزینه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی هر تصادف منجر به فوت برای جامعه

معاون حمل و نقل استان اصفهان، گفت:تصادفات و تلفات رانندگی دارای هزینه سرسام آوری است بطوریکه هر تصادف منجر به فوت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه برای جامعه دارد.
صفاتاج، در ادامه از برگزاری همایش‌هایی برای فرهنگ سازی رانندگان در چهار شهرستان استان اصفهان خبر داد و گفت: پنجمین همایش در شهرستان کاشان برگزار خواهد شد.

و‌ی اظهار داشت: سخنرانی و کلیپ‌های آموزشی در این همایش‌ها برای شرکت کنندگان به نمایش گذاشته شده است ضمن اینکه نیروهای آموزش دیده نیز با عضویت در کانال تلگرامی فعالیت دارند.

کاشان مقام دوم تصادفات و تلفات رانندگی را در استان اصفهان دارد

به گفته وی، شهرستان کاشان در تصادفات و تلفات رانندگی مقام دوم استان اصفهان را به خودش اختصاص داده است که بیشترین تلفات رانندگی، عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.