شهرکرد؛

سوگواری شهادت امام کاظم (ع) در حرم امامزاده شیخ شبان

آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) در حرم امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ امروز یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶ همزمان با ۲۵ رجب المرجب ۱۴۳۸ هجری قمری، آیین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت غریبانه و جانسوز هفتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت باب الحوایج امام موسی ین جعفر (ع) در حرم مطهر امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان برگزار شد.

هیئت‌های عزاداری و اقشار مختلف مردم و سادات شیخ شبان با طی کردن مسیر ۲ کیلومتری این روستا تا بقعه متبرکه برای حضور در این برنامه، به عزاداری در سوگ هفتمین امام شیعیان (ع) پرداختند.

سخنرانی، روضه خوانی و ذکر مصائب و مناقب حضرت امام موسی کاظم (ع)، زنجیر زنی، سینه زنی و توزیع نذور مردمی با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و پذیرایی به صرف ناهار از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

بارگاه مطهر حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) از فرزندان حضرت حمزه بن موسی بن جعفر الکاظم (ع)، در دره‌ای زیبا و دهانه کوه بلند و سرسبزی در جنوب غربی روستای شیخ شبان واقع شده و هر ساله پذیرای زائران و گردشگران زیادی از اطراف و اکناف است.

روستای سادات نشین شیخ شبان از توابع شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری، روستای نمونه ایثارگری کشور است که در فاصله ۳۹ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.