ردیابی چمدان در تمام مراحل سفر هوایی

نخستین بار در جهان، شرکت هواپیمایی قطر مجوز «یاتا» را برای استفاده از سامانه «ردیابی چمدان‌ها» دریافت کرد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   پس از بررسی‌های به‌عمل آمده از سوی انجمن بین‌المللی حمل و نقل (یاتا)، شرکت هواپیمایی قطر موفق شد نخستین شرکت‌ هواپیمایی در جهان باشد که با احراز تمامی شرایط مندرج در مصوبه 753 این انجمن، مجوز استفاده از سامانه ردیابی چمدان‌های مسافران را دریافت می‌کند. این فرایند که از مبدا فرودگاه بین‌المللی حمد آغاز خواهد شد، به گونه‌ای طراحی شده است که به وسیله آن، چمدان‌های مسافران از طریق صاحبانشان به طور دقیق در تمامی مراحل سفر، زیر نظر قرار گیرند.
 
این مجوز به لطف ساختار هوشمند سامانه مدیریت چمدان‌ها به دست آمده که توسط متخصصان فرودگاه بین‌المللی حمد سازماندهی شده و در وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل این فرودگاه نیز توسعه یافته است. در این دو پایگاه، بخشی به نام «چمدانم را ردیابی کن» طراحی شده که به وسیله آن می‌توان از اطلاعات لحظه به لحظه جابه‌جایی چمدان‌ در فرایند سفر آگاه شد و از دریافت بدون دردسر چمدان در پایان سفر اطمینان حاصل کرد. این سامانه، اطلاعات دقیقی را در قالب اعلان‌‌های تلفن‌ همراه (نوتیفیکیشن‌) حاوی اطلاعات موقعیت‌ مکانی چمدان نمایان می‌کند و همچنین امکان بازیابی و بررسی دوباره اطلاعات در مواقع مورد نیاز را نیز به میسر می‌کند.
 
این اطلاعات که به صورت آنلاین به‌روزآوری می‌شود؛ شامل مراحل مختلف حمل چمدان مانند دریافت، انتقال به بار، موقعیت مکانی، رسیدن چمدان به مقصد و همچنین امکان رجوع به اطلاعات مندرج روی برچسب چمدان است و مسافران را در طول سفر و در خصوص وضعیت چمدانش‌هایشان، راهنمایی کرده و آن‌ها را از احتمال هرگونه تاخیر در دریافت چمدان آگاه می‌سازد. سامانه مدیریت چمدان‌ها در فرودگاه حمد، به کارکنان هواپیمایی قطر نیز امکان می‌دهد تا به شکلی پویا، فرایند حمل چمدان‌ها و تاخیر احتمالی را مدیریت کنند.
 
نیک کارین، قائم مقام ارشد امور فرودگاهی، مسافران، باربری و حراست یاتا در این خصوص به خبرنگاران گفت: "تلاش‌های هواپیمایی قطر در طول سال گذشته برای پیروی از این مصوبه و اجرای درست آن، به ثمر نشست. ما به قطر ایرویز برای کسب جایگاه نخستین شرکت هواپیمایی جهان در اجرای درست و کامل این مصوبه تبریک می‌گوییم."
 
اکبر الباکر مدیر اجرایی خطوط هواپیمایی قطر هم در این باره گفت: "توجه دقیقی که ما درتمام مسیر به چمدان‌های مسافرانمان به‌عنوان دارایی‌های ایشان داریم؛ نشانگر اهمیتی است که برای کیفیت تجربه سفر نزد مشتریانمان قائل هستیم. ما تلاش زیادی کرده‌ایم که سامانه مدیریت چمدان را بر اساس استانداردها و نیازهای انجمن جهانی حمل و نقل، تنظیم کنیم؛ بنابراین بسیار خوشحالیم که شرکت هواپیمایی قطر اولین خط هوایی جهان است که مجوز بهره‌برداری از سامانه ردیابی چمدان‌ها را از یاتا دریافت کرده است."
 
مصوبه ردیابی چمدان‌ها از سوی انجمن بین‌المللی حمل و نقل (یاتا) و به منظور کاهش خطا در مدیریت درست چمدان‌ها، جلوگیری از سرقت یا مفقود شدن بارهای مسافری، افزایش رضایت مشتریان و افزایش کیفیت مدیریت چمدان‎‌ها طراحی شده است. این مصوبه در سال 2016 منتشر شد و تا سال 2018 برای تمام خطوط هوایی اجباری خواهد شد.
 
منبع:عصر ایران
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار