اصفهان؛

همایش فرهنگی آموزشی یاوران راه ایمن در کاشان برگزار می شود

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از برگزاری همایش فرهنگی آموزشی یاوران راه ایمن در 14 اردبیهشت جاری در شهرستان کاشان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صفا تاج روز یکشنبه در دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه عامل حدود 80 درصد تصادف های جاده ای کشور، نیروی انسانی است، اظهار کرد: این همایش با هدف ارتقا سطح آگاهی شهروندان و احترام و رعایت به قوانین رانندگی برگزار می شود.

علیرضا تاج صفا افزود: این همایش تاکنون در شهرهای اصفهان، مبارکه و نجف آباد برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان اصلی این همایش صاحبان قلم و ائمه جمعه و جماعت، مدیران و رئیس انجن و اولیا و مربیان مدرسه هاهستند تا بتوانند آموزش های ارائه شده در همایش را برای کاهش تلفات رانندگی به شهروندان ارائه بدهند.

وی با بیان این که جاده ها و خودروها پس از نیروی انسانی عوامل دیگر تصادف های جاده ای هستند، افزود: بر اساس آمارها هر 31 دقیقه جان یک انسان در جاده های کشور از بین می رود که بسیار نگران کننده است.

 صفاتاج، ارائه آموزش در کاهش تصادف های جاده ای را بسیار مهم بیان کرد و گفت: 28 هزار و 500 نفر در سال 84 در تصادفهای کشور کشته شده اند که این رقم در سال 94 به 16 هزار نفر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: عمر متوسط این جان باختگان بین 20 تا 50 سال و جزو نیروی فعال و پویا و کسانی که وجودشان برای جامعه مفید و هم هستند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان یادآور شد: این استان به لحاظ اینکه در مرکز کشور واقع شده و با عبور محوهای اصلی از آن جدب کننده سفرها و توزیع کننده مجدد آنهاست دارای حجم رفت و آمد خودروها در بیشتر محورهاست و به همین علت نسبت به سایر استان های دیگر خطرپذیر است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.