ابوترابی مطرح کرد؛

دود بدهى بیمه‌ها به آزمایشگاه‌ها به چشم مردم مى‎رود/ بدهی ۳ هزار میلیاردی بیمه‌ها به آزمایشگاه‌ها

رئیس انجمن علوم آزمایشگاهى با اشاره به تاثیر معوقات بیمه‌ها در کند شدن رشد آزمایشگاه‌هاى کشور گفت: بلوکه شدن درآمد آزمایشگاه‌ها به رشد علمى آن‌ها و سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

دود بدهى بیمه‌ها به آزمایشگاه‌ها به چشم مردم مى‎رود/ بدهی ۳ هزار میلیاردی بیمه‌ها به آزمایشگاه‌هاسیدمهدی ابوترابی رئیس انجمن علوم آزمایشگاهى در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه معوقات بیمه‌ها به نظام سلامت آسیب وارد مى کند، اظهار داشت: بخشى از درآمد آزمایشگاهیان در صندوق‌هاى بیمه بلوکه شده که در نتیجه آن آزمایشگاه‌ها نمى توانند از درآمد خود استفاده کنند.
 
وى ادامه داد: زمانى که بخشى بزرگى از درآمد آزمایشگاه‌ها در اختیارشان نباشند، آزمایشگاه‌هاى تشخیص طبى نمى توانند تست‌هاى جدید راه‌اندازى کنند و دستگاه‌هاى جدید بخرند یا از فناورى‌هاى روز دنیا استفاده کنند.
 
رئیس انجمن علوم آزمایشگاهى با بیان اینکه معوقات بیمه‌ها موجب کندى پیشرفت علمى آزمایشگاه‌هاى تشخیص طبى کشور شده، افزود: معوقات بیمه‌ها موجب شده آزمایشگاهیان نتوانند از دستگاه‌ها و تست‌های روز دنیا بهره‌مند شوند؛ به همین دلیل در آزمایشگاه‌هاى داخل کشور چند سالى است که به یک ثبات رسیده‌ایم.
 
ابوترابى اضافه کرد: در چند سال اخیر نتوانستیم تست‌ها و آزمایش‌هاى جدیدى که در سایر کشور‌ها معرفى و مورد استفاده قرار می‌گیرند را در ایران راه اندازى کنیم و این آسیب بزرگى به سلامت مردم و علوم آزمایشگاهى وارد مى‌کند.
 
وى با اشاره به میزان مطالبات آزمایشگاه‌هاى تشخیص طبى از سازمان‌هاى بیمه‌گر عنوان کرد: سازمان بیمه تامین اجتماعى با هشت ماه تاخیر مطالبات آزمایشگاه‌ها را تا پایان تیر ٩٥ و سایر بیمه‌ها با ٦ تا هفت ماه تاخیر معوقات را پرداخت کرده‌اند که در مجموع سازمان‌هاى بیمه گر حدود ٣ هزار میلیارد تومان است.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار