هویت شهروند آمریکاییِ بازداشت شده در کره شمالی مشخص شد

یک دانشگاه در کره شمالی هویت شهروند آمریکایی بازداشت شده در پیونگ‌یانگ را فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، یک دانشگاه در کره شمالی نام شهروند آمریکایی که روز شنبه در این کشور بازداشت شد را "کیم سانگ-دوک" معرفی کرد که با نام "تونی کیم" هم شناخته می شود.

بنابر اعلام این دانشگاه، تونی کیم، یک شهروند آمریکایی-کره‌ای است که چند هفته پیش از بازداشت شدن در دانشگاه علم و صنعت پیونگ یانگ تدریس می‌کرد و علت بازداشت وی هیچ ارتباطی به دانشگاه ندارد.

گزارشها حاکی از آن است که "تونی کیم" در حالی که قصد داشته پیونگ یانگ را ترک کند، بازداشت شده است. تاکنون علت بازداشت وی مشخص نشده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد: با این بازداشت، تعداد اتباع آمریکایی بازداشت شده در کره شمالی به سه نفر رسید. "کیم" که حدودا 50 ساله است، یک ماه پیش برای گفتگو درباره طرح های بشردوستانه به کره شمالی رفته بود؛ اما در حالی که قصد داشت کره شمالی را ترک کند، در فرودگاه پیونگ‌یانگ بازداشت شد.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد وی پیشتر در دانشگاه "یانبیان" چین تدریس می‌کرده است.

بازداشت این شهروند آمریکایی در حالی رخ داد که روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ دچار تنش شده است. به دنبال آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی، آمریکا یک ناو جنگی به شبه جزیره کره اعزام کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار