سامانی در جمع خبرنگاران:

ابلاغ دستورالعمل‌های امنیتی ستاد انتخابات کشور و شورای امنیت به مراجع مربوطه

سخنگوی وزارت کشور گفت: در مورد مسائل امنیتی مواردی که نیاز به پیشگیری و پیش بینی بوده را درقالب دستورالعمل های ستاد انتخابات کشور و شورای امنیت به مراجع مربوطه ابلاغ شده است.

////////
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در حاشیه دومین جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های ستاد انتخابات به اعضای هیات‌های اجرایی ارائه شد.

وی افزود: در تلاشیم جلسات هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری را به صورت هفتگی برگزار کنیم ، همچنین در هفته منتهی به برگزاری انتخابات تعداد جلسات افزایش خواهد یافت.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در نشست امروز هیات‌ اجرایی برخی مسائل مطرح و به آنها پاسخ داده شد، لذا موضوعاتی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت جنبه نظارتی داشته است.

سامانی یادآور شد: همچنین گزارشی از تمامی مراحل مربوط به برگزاری انتخابات از جمله نحوه تبلیغات صندوق‌های سیار امکانات و نیروهای انسانی مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جریان رد صلاحیت داوطلبان با مشکل خاصی مواجه نبودید؟ خاطر نشان کرد: پس از تایید و رد صلاحیت داوطلبان مشکل خاصی در این زمینه گزارش نشده و همگان باید نسبت به این مرحله از قانون تمکین کنند.

سخنگوی وزارت کشور درباره استفاده از صندوق‌های سیار در انتخابات اظهار داشت: سیاست‌های کلی حاکی از آن است که بتوانیم تعداد صندوق‌های سیار را کاهش دهیم، بر این اساس با همکاری‌ هیات‌های اجرایی قصد داریم تا مناطق نیازمند به  صندوق‌های سیار را شناسایی کنیم.

سامانی با اشاره به امنیت برگزاری انتخابات گفت: در این زمینه مواردی که نیاز به پیشگیری و پیش بینی بوده را درقالب دستورالعمل های ستاد انتخابات کشور و شورای امنیت به مراجع مربوطه ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: گزارش‌هایی در مورد تخلفات انتخاباتی از سوی مراجع مربوطه و مردم دریافت شده که در این زمینه اقدامات لازم را صورت خواهیم داد.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: فضای مجازی و رسانه‌ای کشور را رصد می‌کنیم و در موارد لازم به داوطلبان تذکر خواهیم داد، اما مواردی که نیازمند پیگیری قضایی است را با همکاری ستاد پیشگیری از جرائم و وقوع تخلفات انتخاباتی در قوه قضاییه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سامانی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون رسانه‌ها نباید علیه نامزدهای انتخابات مطالبی منتشر بلکه آنها باید در شرایط یکسان برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی را معرفی کنند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار