ماجرای تعیین تکلیف وضعیت آموزشیاران و حق التدریس‌ها در مجلس چیست؟

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: الحاق ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان تصریح عملیاتی شدن این مصوبه را مورد توجه قرار داده است.

ماجرای تعیین تکلیف وضعیت آموزشیاران و حق التدریس‌ها در مجلس چیست؟
علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه آنچه تحت عنوان موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین و تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مطرح شده، در واقع تصریح به عملیاتی شدن ۲ مصوبه مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: این مساله در مرداد ماه ۹۴ و شهریورماه ۹۵ به تصویب رسیده است.
 
 وی افزود: بر اساس این طرح که به عنوان ماده ۱۷ مکرر از آن یاد شده، دولت موظف است حداکثر ظرف مدت یک سال تمام نیروهای حق التدریس مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین و تکلیف و قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین و تکلیف را پس از گذراندن دوره‌های آموزشی حداکثر ۶ ماهه و بدون نیاز به برگزاری آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآیند.  
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: براساس ماده واحده موسوم به قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷، وزارت متبوع موظف بود فقط مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب قانون الحاق در تبصره به ماده ۱۷ در تاریخ ۲۶ مهرماه ۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته اند را با توجه به رشته تحصیلی، دوره تحصیلی، نیاز منطقه‌ای و جنسیت به کارگیری کند.
 
باقرزاده ادامه داد: این قانون همه واجدان شرایط را پوشش نداده بود بنابراین در شهریور ماه ۹۵ مجددا طی مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷، اصلاح و برای اجرا ابلاغ شد.
 
 وی اظهار کرد: براساس قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷، مشمولین تبدیل وضعیت، به ۴ گروه یعنی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و نیروهای حق التدریس غیر مستمر افزایش یافت.
 
باقرزاده گفت: این قانون تاکید دارد مشمولین متناسب با رشته، جنس و نیاز منطقه‌ای به عنوان حق التدریس تبدیل وضعیت می‌شوند و تبدیل وضعیت آن‌ها هم تعهدی برای استخدام نیست.
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف که به عنوان ماده ۱۷ مکرر نامیده شده، ترکیبی از دو قانون مصوب قبلی است و براساس این طرح دولت موظف است دو قانون معنونه را با شرایط جدید و حداکثر ظرف مدت یکسال اجرایی کند.
 
وی عنوان کرد: آنچه از روح طرح پیشنهادی استنباط می‌شود این است که گروه‌های ۴ گانه یعنی آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی که در فاصله سال‌های ۷۹ تا پایان ۹۱ با سوادآموزی همکاری کرده اند، مربیان پیش دبستانی که با ابلاغ آموزش و پرورش به کارگیری شده، همچنین نیروهای حق التدریس غیرمستمر و نیروهای خرید خدمات آموزشی که اطلاعات مربوط به آن‌ها در سیستم وجود دارد، مشمول تبدیل وضعیت و استخدام هستند و دولت موظف است ظرف یکسال همه آن‌ها را تبدیل وضعیت کند.
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: فعلا فوریت طرح و نه متن پیشنهادی تصویب شده و این متن ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات و پس از طی روال قانونی در صحن علنی طرح خواهد شد.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام .ماهم ازطریق موسسه ها کلاس نهضت داریم پس وضیعت ماچی میشود چرابه فکرما کسی نیست
لطفا یرای استخدامی ما هم کاری بکنین.
Germany
نهضت سواداموز
۲۱:۱۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرا مامربیان پیش دبیتانی که از طرف موسسه بکارگرفته شدیم کارنمیکنید.
ماازسال ۹۲درنهضت سواداموزی ازطریق موسسه کلاس برگذارمیکنیم پس تکلیف ماچی میشود
ماهم باهزارامیددرس خواندیم تامحتاج کسی نشویم.چرابرای ماکارنیست مگرما جزو افراداین کشورنیستیم.لطفا برای مابیچاره هاهم کاری بکنین
آخرین اخبار