استعفای نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در ولایت هلمند

نماینده ویژه رئیس جمهور و مسئول هماهنگی نیروهای امنیتی افغان در ولایت هلمند از سمت خود به دلیل اختلاف با اشرف غنی استعفا کرد.

استعفای نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در ولایت هلمندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالجبار قهرمان که سال گذشته به عنوان نماینده ویژه نظامی رئیس جمهور افغانستان که برای جلوگیری از سقوط شهر «لشکرگاه» و بهبود عملکرد نظامیان افغان به هلمند رفته بود از سمت خود استعفا کرد.

وی اظهار داشت که از سمت خود به دلیل مخالفت رئیس جمهور با پیشنهادهایش درباره اصلاح در امور امنیتی ولایت هلمند استعفا کرده است، اما تاکنون اشرف غنی آن را نپذیرفته است.

عبدالجبار قهرمان گفت : با تقاضای استعفا به حکومت مرکزی فهماندم که با این شرایط امکان اجرای وظیفه وجود ندارد.

نماینده ویژه اشرف غنی در هلمند خاطر نشان کرد مشکل اساسی نیروهای امنیتی افغان مدیریت ضعیف است و دولت باید برای رفع این معضل گام‌های جدی بردارد.

وی با اشاره به بی نظمی‌ در نیروهای پلیس ولایت هلمند افزود : ما به تغییرات اساسی نیاز داریم.

از سوی دیگر، «شاه حسین مرتضوی» سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری از استعفای عبدالجبار قهرمان ابراز بی‌خبری کرده است.

عبدالجبار قهرمان در حالی که از دو ماه قبل در کابل به سر می‌برد با تایید پیشروی نیروهای امنیتی افغان در شهرستان‌ «نادعلی» و شهر لشکرگاه تاکید کرد در صورت عدم تحقق اصلاحات در نیروهای امنیتی افغان در هلمند مناطق تصفیه شده بار دیگر به دست طالبان خواهد افتاد.

گفته می‌شود که گروه شبه نظامی «سونگریان» که متهم به همکاری با مخالفان مسلح دولت هستند و به آزار و اذیت مردم می‌پردازند نیز توسط قهرمان رهبری می‌شود.

وی قبل از این این نیروها را کارمندان امنیت ملی خوانده بود که در لباس مخالفان مسلح دولت فعالیت‌های اطلاعاتی می‌کنند.

ولایت هلمند به دلیل کشت 80 درصد از کل خشخاش دنیا و تولید بالای مواد مخدر از اهمیت ویژه‌ای برای طالبان برخوردار است.

قرار است تا 10 روز دیگر 300 سرباز تفنگدار دریایی آمریکا به منظور حمایت و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغان در این ولایت مستقر شوند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار