مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه‌های کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طول شبکه راه‌های کشور به ۸۶ هزار کیلومتر رسید/ 2.8 درصد راه‌های کشور متعلق به آزاد راه‌هاست

متولی گفت: ۲ هزار و ۴۰۱ کیلومتر از راه‌های کشور که معادل ۲. ۸ درصد مربوط به شبکه آزاد راهی کشور است.

طول شبکه راه‌های کشور به ۸۶ هزار کیلومتر رسید/ 2.8 درصد راه‌های کشور متعلق به آزاد راه‌های کشور است
حسین متولی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شبکه آزاد راهی شبکه‌ای است که خدمات آن در وضعیت مطلوب‌تری نسبت به وضعیت سایر شبکه جاده‌ای است، گفت: ۸۶ هزار کیلومتر طول شبکه راه‌های کشور هست که مازاد بر آن ۱۲۰ هزار کیلومتر راه روستایی داریم.
 
وی افزود: از ۸۶ هزار کیلومتر شبکه راه‌های کشور ۲ هزار و ۴۰۱ کیلومتر که معادل 2.8درصد مربوط به شبکه آزاد راهی کشور است.
 
دریافت عوارض برای رفع استهلاک پیمانکاران است
 
مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه‌های کشور اظهار داشت: با توجه به استانداردهای فنی که برای آزاد راه‌ها در نظر گرفته می‌شود این شبکه طراحی، اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته شده است.
 
متولی با اشاره به اینکه قانون گذار برای آنکه بتواند مشارکت بخش خصوصی را در حوزه ساخت راه‌ها فراهم کند، طبق قانون آیین نامه‌ای برای این بخش ایجاد شده است، افزود: براساس قانون عملیات ساخت آزاد راه و احداث آن که به نوعی یک عملیات پیمانکاری به شمار می‌رود، سازنده می‌تواند برای استهلاک اصل سرمایه و سود در مدت بهره برداری عوارض دریافت کند.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراه‌های کشور توضیح داد: ساخت آزادراه‌ها در جایی انجام شده که یک محور موازی درکنار آزادراه‌ها وجود دارد که استفاده کنندگان بدون پرداخت عوارض می‌توانند از آن استفاده کنند و در صورتی که بخواهند سریع‌تر به مقصد برسند و از امکانات آزادراه‌ها استفاده کنند باید عوارض پرداخت کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار