با حضور معاونت صدای رسانه ملی برگزار شد؛

تجلیل از برگزیدگان مسابقه استاد نوری در سالروز تاسیس رادیو/ آبروانی: رسانه‌ها معرف میراث فرهنگی و آموزگار ارزش‌ها باشند

همزمان با چهارم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس رادیو، شبکه رادیویی ایران اختتاميه مسابقه استاد نوری را برگزار کرد.

تجلیل از برگزیدگان مسابقه استاد نوری در سالروز تاسیس رادیو/ آبروانی: رسانه‌ها معرف میراث فرهنگی و آموزگار ارزش‌ها باشندبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با چهارم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس رادیو، شبکه رادیویی ایران در کنار جشن رادیو اختتاميه مسابقه استاد نوری را با حضور نسرین آبروانی معاون صدا، بهنام احمدپور و مدیران رادیو ایران برگزار کرد.
 
مراسم با قرائت قرآن و سرود ملی آغار شد.  
 
آبروانی معاون صدای رسانه ملی گفت: در آخرین نظرسنجی که روز شنبه به دست من رسید، رادیو حدود 30.06 درصد مخاطب دارد که از سال 89 به بعد بی‌سابقه است.  

وی افزود: به رغم انبوه رسانه‌ها و فضای مجازی و مشکلات مالی، ما برنامه تولید می‌کنیم؛ چراکه همچنان رادیو ماندگار است.
 
وی در خصوص استاد نوری عنوان کرد: پیوستگی ایشان با حوزه ادبیات نا گسستگی است. حفظ و تقويت زبان فارسی مهم است. در ساخت برنامهٔ‌ها باید به زبان فارسی توجه کرد. رسانه باید معرف میراث فرهنگی و آموزگار ارزش‌ها باشند.
 
همچنین احمدپور مدیر شبکه رادیویی ایران در خصوص مسابقه استاد نوری گفت: این دوره از مسابقه به دلیل مجبوبیت و سابقه‌ کاری استاد نوری برگزار شد. امیدوارم در دوره بعدی برنامه ریزی را زودتر شروع کنیم و با فشردگی آخر سال مواجه نشویم.  
 
وی افزود: در این دوره همکاران رادیو ایران کنار هم بودند و اتفاقات خوبی رخ داد؛ چرا که توانستیم نقاط ضعف و قوت خود را در برنامه‌سازی داشته باشیم و با برنامه‌ریزی برنامه های خوبی ساخته شود.  
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقه تجربیات انتقال پیدا کرد. البته آثار این دوره با استانداردهای بین‌المللی ساخته شد.
 
مدیر رادیو ایران در خصوص برنامهٔ‌های انتخاباتی اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد از همه مدیرگروه‌ها درخواست می کنم برنامه‌ها با دقت بیشتری روی آنتن برود؛ چرا که ما باید منصفانه و بی‌طرف برنامه داشته باشیم.  
 
مهدی زریباف دبیر اولین دوره مسابقه استاد امیر نوری هم در این مراسم گفت: در مدت مقرر 77 اثر از 41 برنامه‌ساز رادیو ایران به این مسابقه رسیده است که برنامه‌سازان رادیو ایران با ساخت برنامه‌هایی در شش قالب برنامه سازی گزارش خبری، مستند، تعاملی، خلاقانه، نمایش و psa با هم رقابت کردند.

وی تصریح کرد: این آثار در دو مرحله توسط استادان رادیو و به مدیریت استاد امیر نوری، رییس هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت که در هر بخش سه اثر کاندیدای دریافت تندیس زرین شدند و در هر بخش یک نفر صاحب تندیس اولین دوره مسابقه برنامه سازی استاد نوری شد.

در پایان از برگزیدگان بخش مشاغل و اصلی تقدیر شد. در بخش مشاغل در رشته گزارشگری به طور مشترک از عباس سنجری به خاطر گزارش «خط سفید» و نوید دانشور به خاطر «خاص باشید»؛ در بخش نویسندگی از مرضیه طبرستانی به خاطر برنامه «کوراوغلو»، گویندگی از فاطمه آل عباس به خاطر برنامه «یک، دو، صدا»؛ تهیه کنندگی به خاطر برنامه «یک روز یک رادیویی» از عاطفه بنایی تقدیر شد.

در بخش اصلی تعدادی از برنامه سازان موفق به دریافت تندیس زرین اولین مسابقه برنامه‌سازی استاد نوری شدند. از مهدی ساعی در بخش تعاملی برنامه «یک، دو، صدا»، ساجد قدوسیان بخش مبتکرانه «برسان سلام ما را»، کیاناز کاوه psa «تصادف» و محمد اسماعیل پور به خاطر نمایش «روایت های نا تمام» تقدیر شد.

در بخش مستند و گزارش خبری هیچ اثری شایسته دریافت تندیس نشد اما در بخش مستند از مریم بانو فطرتی برای مستند «شهامت و آرامش» و بخش گزارش خبری از مهدیه پهلوانی به خاطر گزارش «نان» تقدیر شد.
 
 
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.