مازنی در نطق میان دستور:

انتخابات زبان گفتگوی مردم با حاکمیت است/قانون انتخابات باید شفاف و بدون تفسیر سلیقه‌ای باشد

نماینده مردم تهران گفت: انتخابات، زبان گفت‌وگوی مردم با حاکمیت است و حاکمیت نشان می‌دهد گوش شنوا برای شنیدن خواسته‌های مردم دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد مازنی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس (4 شهریور ماه) گفت: باید در راستای اصلاح رویه‌های جاری در نظام قانون‌گذاری و نظارت بر انتخابات کشور، هرچه سریعتر  زمینه گفت‌وگوی سازنده بین نمایندگان مجلس فراهم شود. 

مازنی با بیان اینکه رئیس مجلس در گذشته، 23 مورد از مسائل و مشکلات اساسی کشور را برشمرده و بر ضرورت اصلاح روش قانون‌گذاری در جهت حل مشکلات کشور تأکید کردند، ادامه داد: به نظر می‌رسد تشکیل هسته گفتگوی ملی در مجلس، نخستین گام برای تعیین اولویت‌ها برای رسیدن به اهداف مشترک همه جناح‌های سیاسی است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات غیر سیاسی به دنبال یک راه‌حلی باشند که این راه‌حل تنها گفت‌وگو است، بنابراین برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال،حل معضلات اجتماعی و فرهنگی، مسئله آب، محیط زیست، قاچاق کالا، صندوق‌های بازنشستگی، اصلاح نظام بانک، آمایش سرزمین، بحران تروریسم و بسیاری از بحران‌های جاری راهی جز گفت‌وگو و تفاهم نداریم.

وی ادامه داد: هم اکنون در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شهر و روستا قرار داریم، انتخابات تجلی و نمادی از گفت‌وگوی مردم و حاکمیت است در انتخابات مردم با زبان شیوا با  حاکمیت سخن می‌گویند و حاکمیت نشان می‌دهد گوش شنوا برای شنیدن خواسته‌های مردم دارد.

مازنی خاطرنشان کرد: انتخابات ابزار گفتگو است، بیاییم قدر این نعمت را بدانیم و از تجارب 40 ساله انقلاب اسلامی و تجربه سایر ملل استفاده کنیم و نظام مردم سالاری دینی را در هر دوره‌ای نسبت به دوره قبل تکمیل کنیم، ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی راه را برای تهیه قانون جامع انتخابات هموار ساخت، قانون انتخابات باید شفاف و بدون تفسیر سلیقه‌ای باشد تا زمینه برای جلوگیری از ثبت‌نام صدها نفر از هموطنان برای ریاست جمهوری و  تأیید و یا رد صلاحیت سلیقه‌ای آنان فراهم سازد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان که دارای سابقه درخشان در انقلاب و نمایندگی ملت دارند، احراز صلاحیت نشده‌اند، از فعالان دو جناح درون نظام تقاضا می‌کنم به جای تشکیل شوراهای موسمی همین مجموعه‌ها در قالب دو یا سه حزب یا جبهه فراگیر را به ثبت برساند تا نظام انتخابات از طریق گروه‌های قدرت غیرپاسخگو، به زیان ملت مصادره نشود.

وی تاکید کرد: ما به احزاب فراگیر نیاز داریم نه جبهه‌های موسمی، در فقدان احزاب، نامزدهای بی‌برنامه و بی‌هدف وارد عرصه کارزار انتخابات می‌شوند و به ناحق بر شخصیت غیرحزبی خود مباهات می‌کنند و پس از یک یا چند دوره برخورداری از قدرت و اتلاف منابع خود و ملت، شانه از زیر بار مسئولیت خالی می‌کنند.

انتهای پبام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار