مشهد؛

لزوم استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شبکه‌های مجازی بهترین وسیله برای حضورحداکثری مردم در انتخابات است.

لزوم استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای حضور حداکثری مردم در انتخاباتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ؛ سید جواد حسینی در دیدار با فرمانداران استان با اشاره به گرایش مردم به شبکه های اجتماعی گفت: بر اساس آمارهای رسمی، مردم ایران بیشتر از 180 هزار کانال تلگرامی راه اندازی کرده اند که 11 هزار کانالش هرکدام حداقل 5 هزار نفر عضو دارد.

وی افزود: کاربران ایرانی به طور میانگین هرکدام در 13هزار کانال تلگرامی عضو هستند و روزانه چیزی نزدیک به 100 مطلب را در تلگرام مطالعه می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: درکانال های ایرانی روزانه بیش از یک میلیون و پانصد هزار مطلب منتشر می شود و بین 2.5 تا3میلیارد بازدید روزانه رادارد.

حسینی با اشاره به وضعیت کانال های تلگرامی گفت: بر اساس رصد های انجام شده 90درصد این کانال ها اجتماعی بوده و مربوط به ارتباطات کاری، خانوادگی، اجتماعی و دوستانه است، 7 درصد دیگرهم در زمینه سیاسی فعال هستند و فقط3 درصد این کانال ها مربوط به مسائل غیر اخلاقی است.


رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با باتوجه به این که شبکه های اجتماعی ظرفیت بالایی دارند اضافه کرد: مسایل غیراخلاقی وانحرافی درفضای مجازی توسط مراجع قانونی به صورت دقیق رصد و برخورد قانونی می شود.


وی در ادامه سخنان خود افزود:باید زمینه مشارکت حداکثر مردم در عرصه انتخابات فراهم گردد تا مردم خودشان برای آینده کشور تصمیم بگیرند.


حسینی گفت:هیات های اجرایی و نظارت ترکیبی از گروه های مختلف سیاسی است، آمار ثبت نام داوطلبان در حوزه شوراهای شهری 24 درصد و روستایی سه درصد بوده وثبت نام داوطلبان شوراها نسبت به دوره قبل رشد خوبی داشته است.

رئیس ستاد انتخابات اظهار کرد : بعد از پایان بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی ، در مرحله نخست تعدادی را رد صلاحیت کردند که این افراد چهار روز مهلت دارند شکایات خود را به هیات نظارت مرکزی در محل استانداری خراسان رضوی اعلام کنند

حسینی تصریح کرد: از بین19 هزار و 658 داوطلب در مرحله بررسی هیات های نظارت شهرستان 803 نفر علاوه بر کسانی که در هیات های اجرایی تایید نشدند، رد صلاحیت شدند و 451 نفر هم انصراف داده اند و بقیه هم در عرصه انتخاباتی باقی مانده اند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پایان از فرمانداران خواستفعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را پیگیری وموارد لازم را به رسانه ها ابلاغ نمایند.

 انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.