اهواز؛

تایید صلاحیت بیش از 14 هزار داوطلب انتخابات شوراها در خوزستان

رئیس ستاد انتخابات خوزستان تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده ثبت نامی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان را 14 هزار و 699 نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی حسین حسین زاده، رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه 16 هزار و 913 نفر در شهرها و روستاهای استان برای این انتخابات ثبت نام کرده بودند، اظهار داشت: از این تعداد افراد ثبت نام شده، 14 هزار و 699 نفر تایید صلاحیت شدند.

وی مجموع افراد ثبت نام کرده برای انتخابات شوراهای شهر در خوزستان را 4 هزار و 55 نفر، و نامزدهای شوراهای اسلامی روستایی را 12 هزار و 858 نفر اعلام نمود.

حسین زاده بیان کرد: از این تعداد 2 هزار و 214 نفر از ادامه حضور در رقابت های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا انصراف داده و یا صلاحیت آن ها احراز نشد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان اذعان داشت: تعداد افراد انصرافی پس از ثبت نام در شوراهای شهر خوزستان 96 نفر و تعداد افراد احراز صلاحیت نشده شوراهای شهر 772 نفر می باشند.

وی گفت: همچنین 120 نفر از افراد ثبت نام شده در شوراهای اسلامی روستاها در خوزستان پس از ثبت نام انصراف دادند و صلاحیت یک‌ هزار و 226 نفر دیگر در هیات های اجرایی و نظارت احراز نشد.

علی حسین حسین زاده تصریح کرد: کسانی که صلاحیت آن ها احراز نشده از روز یکشنبه سوم اردیبهشت به مدت 4 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به فرمانداری ها اعلام کنند.

وی بیان داشت: کلاس های آموزشی درباره انتخابات برای فرمانداران و بخشداران به صورت مستمر در حال برگزاری است، زیرا در صورت آموزش مناسب و آشنا شدن مجریان انتخابات با فرآیندها و قوانین، می توان این رویداد مهم را به خوبی برگزار کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.