کاتب در نطق میان دستور:

مسئولان قوانین مزاحم در ایجاد کسب و کار را اصلاح کنند

نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت:مسئولان کشور باید حمایت خود از تولید را چند برابر کنند و قوانین مزاحم در ایجاد کسب و کار را اصلاح کنند و سرمایه مورد نیاز تولیدکنندگان را رقم زنند.

مسئولان قوانین مزاحم در ایجاد کسب و کار را اصلاح کنند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در نطق میان دستور خود در صحن علنی به خاطر تصویب پخش زنده مناظرات انتخاباتی از کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات و همکاران خود در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما قدردانی کرد.

کاتب با تأکید بر اینکه در این زمان کشور بیش از هر زمان دیگری به وحدت و آرامش نیاز دارد، اظهار داشت: تنها با این ویژگی‌هاست که می‌توانیم با برگزاری یک انتخابات شکوهمند و حماسی علاوه بر انتخاب فرد اصلح پاسخی محکم و دندان شکن از اتحاد و همدلی ملت به استکبار جهانی بدهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه از نامزدهای انتخاباتی برادرانه خواستار بیان مناسب در خصوص واقعیت‌های شرایط اقتصادی کشور هستم، تا برنامه‌ها و وعده‌های خویش را بر آن اساس ارائه دهند، گفت: در این صورت این وعده‌ها دست یافتنی خواهد شد و موجبات افزایش امید ملت ایران را رقم می‌زند.

کاتب با بیان اینکه مردم ایران هوشیار و آگاه هستند، اظهار داشت: مردم برای اداره کشور نیاز به خرد جمعی و فراجناحی دارند و نباید این گونه القا شود که یک تنه می‌توان کشور و مشکلات آن را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در یک آزمون بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌ است، گفت: از ملت خواستاریم در تعیین سرنوشت خویش نمایشی از رفتار مسئولانه و عاقلانه را به عرصه ظهور برسانند.

کاتب با تأکید بر اینکه سعادت و عزت ملت در پرداختن به منافع ملی کشور و ملت است، از مسئولان خواست تا از تفکرات افراطی خویش دوری کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید و اشتغال تأکید کرد: ابتدا باید ریشه بیکاری را شناسایی کرد و در جهت خواسته به حق ملت گام برداشت، به طوری که یکی از ریشه‌های چالش اشتغال کاهش چشم‌گیر سهم جمعیت روستایی کشور در طول چهار دهه گذشته است.

وی با اشاره به این‌که در سال 95 نرخ جمعیت روستایی به 25 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: نرخ جمعیت روستایی متوسط جهانی 46 درصد است که نشان از مهاجرت بی‌رویه به کلان‌شهرها و ایجاد 11 میلیون حاشیه نشین کلان‌شهرها دارد که این امر بزرگ‌ترین آسیب به اشتغال کشور است.

کاتب به کاهش سهم جوانان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این سهم از 41.3 درصد در سال 1345 به 5.5 درصد در سال 1393 رسیده که موجب آسیب جدی به اشتغال است.

وی افزود: حال که رکود بزرگی در بخش اقتصاد ایجاد شده است و باعث پایین آمدن میزان سرمایه گذاری صنعتی و کاهش 5 هزار میلیارد نقدینگی در این بخش شده و موجبات تعطیلی سه هزار واحد صنعتی کوچک را رقم زده و وابستگی 50 درصد صادرات غیرنفتی کشور را در پی داشته همه این‌ها نشان از وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی است که این آسیب بزرگ به اشتغال کشور است.

کاتب با تأکید بر اینکه تولید و اشتغال لازم و ملزوم یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید حمایت خود از تولید را چند برابر کنند و قوانین مزاحم در ایجاد کسب و کار را اصلاح کنند و سرمایه مورد نیاز تولیدکنندگان را رقم زنند که در این زمینه نیاز به اصلاح نظام بانکی داریم.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار