عملیات اجرای بلوک 4 زغالسنگ پروده 4 آغاز شد/ ‌بلوک 3 پروده شرقی از نیمه اردیبهشت

عملیات آماده سازی و تجهیز معدن زغالسنگ بلوک 4 پروده 4 آغاز شد در همین حال عملیات محوطه سازی زون 5 بلوک 3 پروده شرقی نیز تا نیمه اردیبهشت شروع می شود.

عملیات اجرای بلوک 4 زغالسنگ پروده 4 آغاز شد/ ‌بلوک 3 پروده شرقی از نیمه اردیبهشت
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این ناحیه واقع در 90 کیلومتری جنوب غربی شهرستان طبس و با ذخیره زمین شناسی حدود 9 میلیون تن زغالسنگ خام، بعنوان یکی از نواحی زغال خیز ناحیه پروده طبس شناسایی شده است .

قرارداد طراحی ، آماده سازی و تجهیز و در نهایت استخراج از لایه های C1 و B2 بلوک 4 پروده 4 در سال 93 بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت سامان فراز قشم منعقد شده است .

عملیات آماده سازی و تجهیز معدن مجدداً با اشتغال مستقیم 50 نفر نیروی انسانی در سطح کارشناسی و عملیاتی از 20 فروردین ماه امسال آغاز شده است.

برنامه بلوک 3 پروده شرقی

از سوی دیگر با تایید برنامه زمانبندی ارائه شده توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان بعنوان سرمایه گذار و پیمانکار بلوک 3 معدن پروده شرقی از سوی کارفرما، پیمانکار محوطه سازی، احداث تاسیسات سطحی زون 5 این ناحیه را از 8 اردیبهشت 96 اجرایی می کند.

معدن پروده شرقی واقع در ناحیه پروده طبس و در فاصله 95 کیلومتری جنوب غربی شهرستان طبس دارای 50 میلیون تن ذخیره زغالسنگ بوده که طبق قرارداد بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت پیمانکار ، باید سالانه 600 هزار تن زغالسنگ خام استخراج شود .

طبق برنامه زمانبندی ، تا نیمه اردیبهشت نیز پرتال های تونل های باز کننده معدن تکمیل خواهد شد .

بررسی وضعیت زیرساخت مخابراتی

پیرو جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با شورای اداری شهرستان طبس ، وضعیت زیرساخت مخابراتی در منطقه معدنی - زغالی طبس مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

با توجه به وسعت 1200 کیلومتر مربعی منطقه معدنی در ناحیه پروده طبس ، تامین زیرساخت های ارتباطی مخابراتی اعم از دکل مخابراتی، فیبر نوری، خطوط تلفن ، اینترنت و بهبود وضعیت آنتن دهی خطوط تلفن همراه از نیازهای اصلی این منطقه برای سهولت برقراری ارتباطات مخابراتی است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار