غلامی : ابتدا منتقد سرمربی کوبایی بودم / بوکس در کشور ما مظلوم است

کاپیتان تیم ملی بوکس کشورمان گفت: سرمربی کوبایی تیم ملی بوکس بسیار سخت گیر است و من در ابتدا منتقد وی بودم اما بعد ها با دیدن تاثیر کار وی نظرم عوض شد.

غلامی : ابتدا منتقد  سرمربی کوبایی بودم / بوکس در کشور ما مظلوم است
سالار غلامی بوکسور وزن+91 کیلوگرم  وکاپیتان تیم ملی بوکس، در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ، در خصوص شرایط اردوی تیم ملی بوکس پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی کشورهای اسلامی گفت: از زمانی که باربراو خیمنز به ایران آمده است تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد اردوی مستمر داشتیم و تنها در تعطیلات عید نوروز توانستیم 4 روز استراحت کنیم . سرمربی کوبایی بر خلاف تمام مربیان گذشته تیم ملی همان طور که گفته بوذ عمل کرد و توانست انقلابی را در این رشته به وجود بیاورد.

وی افزود: در این سال ها صحبت های زیادی مطرح می شد که در بوکس تحولاتی صورت می گیرد اما هیچ گاه این گونه نبود . به هر صورت همه ما به  شرایط خوبی رسیدیم و با حضور در تورنومنت جاده ابریشم پیش از عید نوروز و انجام رقابت های درون اردویی به وضعیت خوبی رسیدیم. 

کاپیتان تیم ملی بوکس کشورمان در پاسخ به این سوال که تیم ملی بوکس با گذشته چه فرقی کرده است بیان داشت: نمی توان الان با قطعیت گفت که تیم ملی چه تفاوتی کرده است و باید منتظر بمانیم و نتایج مسابقات کشور های اسلامی و قهرمانی آسیا را ببینیم تا بتوانیم در این رابطه ابراز نظر کنیم اما با همه این شرایط نباید فراموش کرد که تیم ملی بوکس در حال حاضر جوان ترین تیم تاریخ بوکس کشور است.

وی افزود: ورزشکاران ما امروز به شرایطی رسیدند که می توانند در مقابل مدعی های جهان هم ایستادگی کنند و با آن هم رقابت کنند و بدون شک همه این توانایی ها به عملکرد خوب سرمربی تیم ملی بوکس باز می گردد.  

غلامی ادامه داد: من در ابتدا از منتقدان اصلی سرمربی کوبایی بودم زیرا شاهد آن بودم که خودم و سایر بوکسور ها به شدت با تمرینات مشکل داشتیم و با 30 کیلومتر دویدن در روز و  تمرینات فشرده بسیار اذیت می شدیم اما در ادامه دیدیم که در مسابقات مختلف دیگر با مشکل مواجهه نیستیم و به راحتی می توانیم در مسابقات حاضر شویم و با مشکلات بدنی رو به رو نشویم. 

کاپیتان تیم ملی در ادامه گفت: کوبا در بوکس صاحب سبک است و مربیان این کشور هم سخت گیر تر هستند. کوبایی ها هیچ گاه خسته نمی شوند و دائما در اردو هستند در حالی که ما ایرانی ها کمی احساساتی تر هستیم و در ابتدای کار تمرین به این صورت برای ما مشکل بود اما خوشبختانه توانستیم با شرایط خودمان را وفق دهیم و نتیجه آن را هم دیدیم .

سالار غلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به تمرینات برگزار شده چه مقدار می توان شانس کسب مدال را در مسابقات قهرمانی آسیا  قائل شد گفت : مسابقات قهرمانی آسیا از این دوره تفاوت های بسیاری زیادی با گذشته پیدا کرده و به همین دلیل سخت تر از گذشته هم شده است . در گذشته برای حضور در رقابت ها جهانی نیازی نبود تا ورزشکاری در مسابقات قهرمانی قاره اش شرکت کند اما با قانونی که آیبا تصویب کرد از این به بعد باید همه ورزشکاران برای کسب سهمیه جهانی در مسابقات قهرمانی قاره هایشان شرکت کنند. 

وی افزود: همین حالا و در وزن +91 کیلوگرم 3 قهرمان المپیک و 2 ورزشکار خوب حضور دارد که می تواند کار را بسیار برای من سخت کند اما نباید فراموش کرد که ما در این دوره از مسابقات شرایط خوبی داریم و معتقدم که با انگیزه ای که در حال حاضر وجود دادر می توانیم مدال کسب کنیم . با این حال هیچ موضوعی قابل پیش بینی نیست . به طور مثال در بسیاری از مسابقات تصور می کنیم که فلان اتفاق رخ می دهد در صورتی که مسابقات با پیش بینی ما پیش نمی رود پس به همین دلیل باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آخر چه اتفاقی رخ می دهد. 

کاپتان تیم ملی در ادامه و در خصوص احتمال کسب قرعه خوب برای ایران در این مسابقات تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا عملا شانسی وجود ندارد زیرا قرعه ها به صورتی است که هیچ یک از ورزشکاران خوب از همان ابتدا با یکدیگر رو به رو نمی شوند به همین دلیل ما باید بهترین باشیم و تنها با اتکا بر توانایی هایمان به رینگ برویم. 

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که بوکس ایران مدت هاست که نتوانسته در آسیا مدال طلا بگیرد . به همین دلیل کار ما نسبتا سخت و غیر قابل پیش بینی است. 

بوکسور وزن +91 کیلوگرم تیم ملی بوکس در مورد تفاوت رقابت های کشور های اسلامی و قهرمانی آسیا عنوان کرد : مسابقات آسیا سخت تر از مسابقات کشور های اسلامی است زیرا هم تعداد بوکسور های حاضر در آن بیشتر است و هم این که بهترین های آسیا و قهرمانان المپیک و جهان برای کسب سهمیه مسابقات جهانی در این رقابت ها حاضر می شود . اما مسابقات کشور های اسلامی متفاوت است . ابتدا ان که تعداد شرکت کنندگان کمتر است و دوم ان که کشور های اسلامی با بهترین بوکسور های خود در این رقابت ها حاضر نخواهند شد. 

غلامی در پاسخ به این سوال که ایا وضعیت بوکس کشور نسبت به گذشته بهتر شده است یا خیر تاکید کرد : متاسفانه بوکس ما مظلوم است و این جایگاهی که بوکس امروزه در اختیار دادر جایگاه واقعی آن نیست. شاید اگر نگاه ویژه تری از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به این رشته وجود داشت وضعیت ما بهتر بود. 

وی افزود: بوکس 13 مدال در المپیک دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است به طور مثال در بازی های آسیایی اخیر ما شانس ان را داشتیم تا با کسب یک مدال طلا در روز آخر و در رشته بوکس قزاقستان را در مجموع مدال ها از پیش برداریم و به جایگاه چهارم آسیا برسیم . با این شرایط باز هم تعجب می کنم که چرا توجه ها آن گونه که باید و شاید نیست . متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از رشته هایی که حتی المپیکی هم نیستند شرایط بهتری نسب به بوکس دارند و بودجه بیشتری می گیرند . فدراسیون هم در این کار مقصر نیست و دست آن ها هم خالی است . حالا امیدوارم بتوانیم با کسب نتایج خوب در مسابقات قهرمانی اسیا و کشور های اسلامی توجه بیشتر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را به خود جلب کنیم . 

غلامی در پایان گفت: وظیفه ما ورزشکاران انجام تمرین خوب، مشت زدن و دویدن و.. و نباید به مسائل حاشیه ای دیگری فکر کنیم امیدوارم این مشکلات حل شود و ما هم نتایج خوبی کسب کنیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار