مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه؛

مسابقات قرآنی مقدمه ای برای ترویج سبک زندگی قرآنی در سطح جهان است

مسابقات قرآن خود مقدمه ای برای حفظ و عمل به منویات قرآن است، اینکه ما بتوانیم سبک زندگی قرآنی و دینی را در سطح دنیا ترویج و تصدی بدهیم.

مسابقات قرآنی مقدمه ای برای ترویج سبک زندگی قرآنی در سطح جهان است
معصومه فرزانه مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو اختصاصی با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درخصوص وحدت کلام الله بین کشورها و همچنین مسلمانان جهان گفت: مسابقات قرآن خود مقدمه ای برای حفظ  و عمل به منویات قرآن است، اینکه ما بتوانیم سبک زندگی قرآنی  و دینی را در سطح دنیا ترویج و تصدی بدهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بانوان در همه جای جهان از توانمندی های بالایی برخوردار هستند، اظهار داشت:  ما باید این توانمندی ها را شناسایی و به دنیا معرفی کنیم، همانطور که می دانید به الحمدالله بعد از انقلاب اسلامی زنان ما به آن اخلاص و درجه ای از رشد و آگاهی رسیده اند که ما باید آنها را به تمام دنیا معرفی کنیم. شما در اجتماع بزرگ اربعین حضور بانوان را از سراسر دنیا شاهد هستید و خود یک هم افزایی است که در این مسابقات نمونه ای کوچکی از این تجمع را با زنان فهیم قرآنی فرهیخته چند کشور تجربه خواهیم کرد که صد البته این ها همه از برکات قرآن و تعامل خوب بانوان است که رقم می خورد.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: ما پیش از برگزاری مسابقات در همایشی با مضمون تجلیل از زنان قرآنی، بانوان فعال عرصه قرآنی را شناسایی کرده ایم و از همه مهتر بانگ اطلاعاتی از زنان قرآنی سراسر جهان بدست آورده و معرفی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما قبل از اینکه بتوانیم در مسابقات قرآن را برگزار کنیم سازمان اوقاف همایش تجلیل پیش از انتخاب 20 نفر برای مسابقات بین المللی باور بفرمایید رقابت ها بسیار نزدیک هم بود و به سختی می توانستیم در هیئت داوران تصمیم نهایی را بگیریم.

فرزانه درخصوص داوری ها عنوان کرد: داوری های بخش بانوان چهار کشور اندونزی، عراق، لیبی و بحرین در کنار 10 داور ایرانی نیز حضور دارند که همه بانوان مطرح قرآنی جهان هستند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه گفتگو خود با باشگاه خبرنگاران جوان ،درخصوص بازتاب تعدد خانه های قرآنی در خانواده ها گفت: ما بازتاب جلسات خانگی که بانوان برگزار می کنند در تربیت فرزندان بالنده قرآنی خواهیم دید.

وی ادامه داد: به تعبیر امام رضوان الله: «ازدامن پاک زنان مردان به معراج می رسند.» و این یعنی زنان به جهت تربیت فرزندان صالح و دینی اگر در جلسات قرآن حضور دارند و قرآن تلاوت می کنند. شما می بینید که حضور بانوان از دریچه آمار و ارقام هم بیشتر شده است.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برای حفظ مسائل شرعی و عرفی از رسانه ای کردن تلاوت های بانوان معذور هستیم، تصریح کرد: ما نمی توانیم تلاوت و فعالیت بانوان را به نمایش بگذاریم اما شما جوانان انقلابی و مومن می توانید با حفظ مسائل شرعی برای نشان دادن آمار و فعالیت بانوان عرصه قرآنی را منعکس کنید.

فرزانه در پایان به حضور بیشتر بانوان در اماکن و بقعه های متبرکه اشاره کرد و ابراز داشت: ما شاهد آن هستیم که امروزه حضور خانم ها در بقعه های متبرکه دوسوم حضور آقایان است و این نشان از روح خدا محوری و خدا جویی ما دارد. من یقین دارم که آن مودت ،محبت و صفایی که به جهت مباحث دینی در خانه های ما وجود دارد از محوریت مادران خانواده نسبت به مسائل دینی و قرآنی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار