خضری به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

بیمه کولبران طی هفته آینده ارائه می‌شود/در حال شناسایی کولبران هستیم

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی وضعیت کولبران از ارائه نمادین بیمه کولبران تا شناسایی کامل آن‌ها طی هفته آینده خبر داد.

"رسول خضری" عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی وضعیت کولبران در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بحث انجام بیمه کولبران گفت: کمیسیون اجتماعی نشستی را هفته گذشته در راستای وضعیت بیمه کولبران با رستمی مدیر عامل سازمان بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان داشت و موضوع بیمه کولبران مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم پیرانشهر تصریح کرد: ربیعی وزیر کار قول داده بود که تا پایان فروردین ماه وضعیت بیمه را تعیین تکلیف کند البته 20 اسفند ماه از قرارداد صدور دفترچه بیمه کولبران رونمایی شد.

وی ادامه داد: حدود 60 هزار نفر کولبر در کل کشور وجود دارد، متأسفانه اکنون به دلیل بحث انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی برای تحقق وعده‌های وزیر کار و تعاون وقفه ایجاد شده است.

خضری تاکید کرد: قرار است، هفته آینده با حضور ربیعی و معاون وی به صورت نمادین از صدور دفترچه بیمه کولبران رونمایی شده و به چند نفر از آن‌ها این دفترچه ارائه شود. سهم دولت در این بیمه‌ها دو برابر پرداختی کولبران بوده، دارای بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و دیه فوت است. 

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه اکنون در حال شناسایی کولبران هستیم، بیان داشت: طرحی برای سامان‌دهی وضعیت کاری کول‌بران در دست بررسی است که قرار بود بین سه تا شش ماه به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه شود و در این راستا با میزبانی مرکز پژوهش‌های مجلس 15 وزارتخانه دعوت شدند اما تنها 7 وزارتخانه گزارشات خود را به ما ارائه کرد.

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی وضعیت کولبران تاکید کرد: میخواهیم یک قانون کارآمد، شفاف و جامعی برای وضعیت شغلی کولبران تدوین کنیم زیرا مابقی قوانین بیشتر برای آن‌ها تاکنون دست و پا گیر بوده است، تلاش داریم تا هفته آینده گزارشات این وزارتخانه‌ها را نیز دریافت کرده تا یک طرح جامع در مجلس مصوب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۲۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
فک نکنم کولبران را بیمه کنن//میخوان ازشان مالیات بگیرن
آخرین اخبار