ساداتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

انگلیس جایگاهی برای تهدید اتمی کشورها ندارد/ اظهارات وزیر دفاع انگلیس دور از عقل است

کارشناس مسائل اروپا با بیان اینکه انگلیس در قدرت نظامی حرفی برای گفتن ندارد، گفت: تهدید‌های اتمی در دنیای امروز کاملا بی‌معناست و نمی‌تواند مبنای قدرت نظامی قرار گیرد.

ساداتیان:سخنان وزیر دفاع انگلیس دور از عقل است/تهدیدات هسته ای جایش را به استفاده صلح امیز داده استساداتیان کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات اخیر وزیر دفاع انگلیس مبنی بر اینکه در مقابله با تهدیدهای احتمالی از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنیم، اینگونه اظهارات را دور از عقل خواند و گفت: فالون وزیر دفاع انگلیس فرد تندرو ناسیولونالیستی است که نباید به حرف‌های او اعتماد کرد.

وی  افزود: افرادی مانند فالون انگلیس را وارد چالش جدی‌ کرده‌اند و حزب او بود که به مسئله برگزیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) دامن زد  بنابراین نمی‌توان از آن‌ها توقع کاری بر مبنای تعقل داشت.

ساداتیان با اشاره به اینکه دوره تهدید‌های هسته‌ای در جهان گذشته‌ است بیان داشت: ما در دنیای امروز از ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، ژئو اکونومی و موقعیت‌های جدید سخن می‌گویم؛ بنابراین تهدید‌های اتمی کاملا بی‌معنا جلوه می‌کند و نمی‌تواند مبنای قدرت نظامی قرار گیرد.

این دیپلمات با تکیه بر اینکه هم اکنون استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در جهان مد نظر است، گفت: بحث هسته‌ای این روزها معنای دیگری پیدا کرده و با بهره‌گیری صلح‌آمیز از آن به کشورها قدرت اقتصادی بیشتری می‌بخشد و آن‌ها را در صحنه‌ بین‌المللی بیش از گذشته مطرح‌ می کند.

وی با اشاره به وخامت اوضاع در جنگ سرد و عدم توسل کشورها به سلاح هسته‌ای برابر هم، خاطرنشان کرد: در دوره جنگ سرد دو کشور آمریکا و روسیه مجهز به کلاهک‌ها هسته‌ای بودند و در برابر هم صف‌آرایی گسترده‌ای داشتند؛ اما در نهایت از آن بهره نبردند و به سمتی رفتند که کلاهک‌های اتمی خود را کاهش دادند و هم اکنون نیز به حداقل ممکن آن بسنده می‌کنند.

ساداتیان با اشاره به اینکه انگلیس در قدرت نظامی حرف زیادی برای گفتن ندارد بیان داشت: کشوری مانند انگلیس اصولا جایگاهی ندارد که بخواهد از تهدید اتمی سخن به میان آورد و حتی اگر چین صحبتی هم محقق شود و حمله اتمی صورت گیرد جنگ سومی صورت می‌گیرد و چیزی در دنیا از انسانیت باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار