احتمال تعیین شهریه تا نیمه اردیبهشت ماه/ جزئیات چگونگی تعیین الگوی شهریه مدارس غیر‌دولتی

مدیر کل سازمان مدارس غیر‌دولتی با اشاره به چگونگی تعیین الگوی شهریه مدارس غیردولتی گفت: در نظر داریم تا ۱۵ اردیبهشت ماه مبلغ نهایی شهریه مدارس را اعلام کنیم.

احتمال تعیین شهریه تا نیمه اردیبهشت ماه/ جزئیات چگونگی تعیین الگوی شهریه مدارس غیر‌دولتی

حسن مسعودی مدیر کل سازمان مدارس غیر‌دولتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه روند ابلاغ شهریه به مدارس به استناد ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس و اداره مدارس غیر‌دولتی بر اساس ۷ مؤلفه تعیین می‌شود اظهار داشت: موسسان مدارس بر اساس الگوی شهریه در این ۷ مؤلفه نظرات خود را اعلام می‌کنند و اظهار موسس به آموزش و پرورش منطقه ارجاع داده می‌شود و در این مرحله اعضای دیگر کمیته نظارت منطقه که از جمله مسئول انجمن اولیا و مربیان همچنین منتخب شورای مو‌سسان وجود دارند این خود‌اظهاری را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از راستی آزمایی چنانچه همه مواردی که موسس در سطح برنامه‌های آموزشی و پرورشی، فعالیت‌های فوق‌برنامه و برنامه‌های اعلام شده بررسی و تأیید شود در مرحله بعدی به شورای نظارت استان فرستاده می‌شود و این شورا بر اساس قاعده تعریف شده برای آن بررسی‌ها را انجام داده و در صورت تأیید به عنوان شهریه نهایی مدرسه اعلام می‌کند.

مدیرکل سازمان مدارس غیر‌دولتی گفت: شهریه نهایی در سامانه الگوی تعیین شهریه درج شده و از این زمان اولیا می‌توانند از مبلغ شهریه مدرسه فرزند خود مطلع شوند و طبق دستورالعملی که از سوی سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی به مدارس ارسال شده موسسان موظف هستند تا مبلغ نهایی را در معرض دید اولیا قرار دهند.

مسعودی با بیان اینکه شهریه مدارس برای هر مدرسه متناسب با شرایط است اظهار کرد: تعیین شهریه نه به شکل منطقه‌ای و نه به صورت استانی بوده و صرفا شرایط مدرسه و خدمات آن مبلغ نهایی شهریه را مشخص می‌کند.

مدیر کل سازمان مدارس غیر‌دولتی با اشاره به اینکه الگوی تعیین شهریه پیش از عید اعلام شده بود بیان کرد: موسسا‌ن موظف هستند تا داده‌ها را تکمیل و ارسال کنند که به دلیل تعطیلات نوروز این کار کمی با تأخیر انجام شد و تا ۴ اردیبهشت ماه مهلت دادیم تا تکمیل داده‌ها انجام شود و پس از این مرحله در فرصتی مقتضی شهریه‌ها به مناطق اعلام می‌شوند.

وی افزود: حداقل و حداکثری برای شهریه‌ها وجود ندارد و ۷ مؤلفه در نظر گرفته شده شامل دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات، شرایط منطقه و نرخ تورم رسمی کشور آیتم‌های شهریه را تشکیل می‌دهد و این تصور که شهریه فقط با نرخ تورم رسمی کشور تعیین می‌شود درست نیست.

مسعودی تصریح کرد: در نظر داریم تا ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام شهریه‌های نهایی انجام شود، اما اگر روند اداری تعیین شهریه طول بکشد اطلاع‌رسانی‌های لازم برای اولیا و موسسان خواهیم داشت تا چگونه عمل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد مباشر امینی
۲۲:۳۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
اینجانب موسئس مدرسه در گیلان می باشم در استان ما هیچ یک از این شاخص ها رعایت نمی شود و من دراردی شهریه اعلام می گردد
آخرین اخبار