چه زمانی کودک را از پوشک بگیریم؟

برای اینکه به راحتی و به درستی کودک را از پوشک بگیرید می‌توانید از راهکار‌های گفته شده در این مطلب استفاده کنید.

چه زمانی کودک را از پوشک بگیریم؟
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ برای این که به راحتی و به درستی کودک را از پوشک بگیرید باید زمان و روش‌های درست آن را بدانید تا در این راه دچار مشکل نشوید چرا که اگر به درستی در این دوران با کودک رفتار نکنید مطمئنا کار شما سخت‌تر می‌شود و نتیجه نخواهد داد.
 
طبق نظر پزشکان برای آنکه کودک توالت رفتن را بیاموزد ابتدا باید مغز او تکامل یابد و سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند، اما وقتی هنوز مغز کامل نیست، کودک بدون اختیار ادرار می‌کند یعنی مثانه یا روده‌ها به محض پرشدن، خالی می‌شوند. به طور کلی از ۲۸ ماهگی به بعد، مغز تکامل پیدا می‌کند و کودکان می‌توانند ادرارشان را کنترل کنند.
 
برای آنکه کودک بتواند پوشک را به زودی ترک کند بهتر است که در طول روز پوشک را از او جدا کنیم تا به نبودن آن عادت کند.
 
برای آنکه کودک شما بتواند بعد از پوشک گرفتن ادرار خود را راحت‌تر نگه دارد، بهتر است که او را با جوایز کوچکی تشویق کنید.
 
توجه به زمان‌های حساس
لحظه‌هایی که در طول رشد کودک برایتان مهم هستند را ثبت کنید. همچنین به مشکلاتی که کودک با آن‌ها مواجه می‌شود نیز توجه کنید. اگر کودک در دوره آموزش توالت رفتن با تغییر و تحول‌های جدی همچون خواهر یا برادر دار شدن، رفتن به مهدکودک یا داشتن پرستار روبه رو شود باید دست از آموزش بردارید و اجازه دهید تا کودک به شرایط جدید کمی عادت کند و سپس برنامه‌های خود را از سر بگیرید.
 
هنگامی که وقت یا حوصله کافی ندارید و تحت فشارهای روحی واسترس قرار دارید نیازی نیست آموزش را شروع کنید. ابتدا روحیه خود را درست کنید و بعد از چند ماه با انرژی و حوصله بیشتر خود را برای تکرار هر روزه آموزش‌ها آماده کنید.


روش‌های از پوشک گرفتن کودک
 ۱. برای کودکتان یک صندلی توالت کوچک بخرید و به او یاد دهید که هر زمان احساس نیاز کرد، روی آن بنشیند.
 
برای آموختن پاکیزگی باید کودک را تشویق کرد؛ تشویق‌های زبانی مانند گفتن "تو بزرگ شده ای" و تو "مایه افتخار هستی" در کنار تشویق‌های عملی می‌تواند کودک را تشویق کند برای مثال هر بار که کودکتان ادرار یا مدفوعش را کنترل کرد، به او امتیاز بدهید و بعد از اینکه امتیازش به حد خوبی رسید برایش هدیه بخرید.
 
مراقب باشید تا با سرزنش کودکتان انگیزه‌ی او را از بین نبرید ممکن است کودک برای چند روز اختیار مدفوع و ادرارش را به دست بیاورد، اما بعد از آن دوباره نتواند خود را کنترل کند، اما در این صورت او را سرزنش کنید.
 
 در طول زمانی که قرار است پاکیزگی را به فرزندتان آموزش دهید، از پوشک‌های شورتی استفاده کنید تا هم مطمئن باشید همه جا را کثیف نمی‌کند و هم بتواند در صورت تمایل فورا آن را درآورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.