سقوط جوان ۲۹ ساله در کوهستان‌های اطراف ساوه + تصاویر

ماموریت ۶ ساعته سخت و نفس گیر برای نجات مصدوم در کوهستان‌های اطراف ساوه با موفقیت انجام شد.

عزیزی سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ساوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در ساعت ۱۴: ۱۴ امروز طی یک تماس تلفنی، مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان ساوه از سقوط جوان ۲۹ ساله از کوه‌های روستای آشیانک در منطقه غرق آباد ساوه با خبر شد.

سقوط جوان ۲۹ ساله در کوهستان‌های اطراف ساوه + تصاویر

وی افزود: بلافاصله کد عملیاتی پایگاه اورژانس غرق آباد به محل حادثه اعزام شد و با شناختی که پرسنل بومی عملیاتی ۱۱۵ ساوه از مسیر و محل حادثه داشتند بعد از طی مسافت مورد نظر و ۲۶ دقیقه بعد از اعلام در محل حاضر شده و شروع به اقدامات درمانی در محل کردند.

عزیزی گفت: به علت ارتفاعات و غیر قابل انتقال بودن مصدوم از ارتفاعات، در ساعت ۲۰: ۱۶ از پایگاه جاده‌ای هلال احمر قیطانیه و مجددا از تیم امداد کوهستان هلال احمر شهرستان ساوه در خواست کمک شد.

سقوط جوان ۲۹ ساله در کوهستان‌های اطراف ساوه + تصاویر

وی بیان داشت: به دلیل مناسب نبودن شرایط جوی و رعد و برق و بارندگی بالگرد هیچکدام از اورژانس‌های هوایی مذکور شرایط پرواز را مساعد ندانسته و پرواز بالگرد اورژانس هوایی به نتیجه نرسید.

عزیزی تصریح کرد: درنهایت ماموریت مشترک اورژانس و هلال احمر به وسیله تیم‌های پرتوان هر دو ارگان امدادی اورژانس و هلال احمر به نتیجه رسید و  مصدوم را که به علت سقوط دچار ترومای شدید کمر شده بود به ارتفاعات پایین کوهستان منتقل و سپس بیمار با حال مساعد به اورژانس بیمارستان مدرس ساوه تحویل داده شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.