افشای دخالت مستقیم ترامپ در متن گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد برجام

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه، تند شدن لحن گزارش هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا درمورد برجام را ناشی از دخالت مستقیم ترامپ عنوان کرد.

افشای دخالت مستقیم ترامپ در متن گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه در کاخ سفید نوشت تند شدن لحن گزارش هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا درخصوص پایبندی ایران به توافق هسته‌ای شخصا به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور صورت گرفت.

این روزنامه گزارش داد وزارت خارجه آمریکا در پیش‌نویس اولین گزارش 90 روزه خود درمورد روند اجرای برجام که هفته گذشته تحویل کنگره شد تنها از پایبندی ایران به مفاد برجام سخن گفته بود اما ترامپ پس از قرائت پیش‌نویس گزارش با انتقاد از لحن ملایم آن شخصا به این وزارتخانه دستور داد در نسخه نهایی گزارش خود با برجسته‌سازی فعالیت‌های ایران در منطقه، موضع تندتری در برابر این کشور اتخاذ کند.

به گفته این منبع آگاه، دستور ترامپ باعث شد که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از تحویل گزارش به کنگره نیز در گفتگو با رسانه‌ها مجددا از رفتار منطقه‌ای ایران انتقاد کند. وی همچنین اعلام کرد دولت آمریکا در فرآیند بررسی دوباره برجام، رفتار ایران در منطقه را نیز در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار