محسنی بند پی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کمک مددکاران در کاهش روز افزون آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با کمک مددکاران اجتماعی می‌توانیم از رشد روز افزون آسیب‌های در جامعه جلوگیری کنیم.

کمک مددکاران در کاهش روز افزون آسیب‌های اجتماعیانوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با نقش مددکاران در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: به قطع و یقین در بحث آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد در بحث درمان فقط نباید به جنبه پزشکی آن توجه کرد بلکه جنبه دیگری هم دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در آسیب های اجتماهی روح فرد دچار آسیب شده است، گفت: در آسیب های اجتماعی افراد  نیاز به ارتقای روحیه دارند زیرا روح، روان و رفتار های آنها دچار آسیب شده است بنابراین با پدیده های چند وجهی و رویکرد های تلفیقی می توان آسیب های اجتماعی را کنترل، مهار و کاهش داد.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه اگر ما یک باز تعریف از نقش مددکاری اجتماعی داشته باشیم می توانیم از مددکاران در جهت کمک به افراد استفاده کنیم، تصریح کرد: باید مواردی که در علوم مددکاری اجتماعی و علوم پایه مورد غفلت قرار گرفته را  مجدد احیا و زمینه ارایه خدمات تخصصی را در جامعه به منظور  کاهش های آسیب های اجتماعی و کنترل آنها را فراهم کرد  تا رشد روز افزونی که جامعه در آسیب های اجتماعی با آن رو به رو هستیم را مهار و کنترل کنیم.
 
محسنی بند پی تاکید کرد: سازمان بهزیستی هم که متولی امور مددکاری اجتماعی است توجه و رویکرد ویژه در رابطه با به کارگیری علوم در کاهش آسیب ها دارد و آن را در استراتژی کار خود قرار داده است.
 
وی افزود: مددکاران می توانند  در کاهش اعتیاد، طلاق  و  نا برابری  و افزایش سرمایه های اجتماعی، انسجام اجتماعی و شکوفایی و همبستگی اجتماعی نقش آفرینی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
پس رسیدگی به وضعیت کارکنان رسمی کارگری بهزیستی چی شد؟
آخرین اخبار