کولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

موضوع رد صلاحیت طلایی و کاشانی با درایت بیشتری باید بررسی شود/ در چارچوب تعیین صلاحیت‌ها صد در صد مر قانون رعایت نمی‌شود

عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: شخصیت افرادی مانند طلایی یا کاشانی برای ما شناخته شده‌اند و باید پرونده آن‌ها با درایت و دقت بیشتری بررسی شود.

موضوع رد صلاحیت طلایی یا کاشانی با درایت بیشتری باید بررسی شود/ در چارچوب تعیین صلاحیت‌ها صد در صد مر قانون رعایت نمی‌شود"محمدجواد کولیوند" عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به برخی انتقادات نسبت به رد صلاحیت‌ها از سوی داوطلبان انتخابات شوراها گفت: هر قاعده تأیید صلاحیتی نیازمند یکسری استعلامات است و براساس ماده 46 قانون انتخابات، هیأت اجرایی استعلامات خود را در مورد داوطلبان از دستگاه‌هایی نظیر اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت احوال و دادگستری دریافت می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی دستگاه‌های دیگر هم در جریان این بررسی‌ها حاضر هستند زیرا انتخابات شوراها به صورت منطقه‌بندی و جزئی انجام می‌شود، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تخلفات اداری دستگاه‌های وزارت‌خانه‌ها یا معتمدین مردمی هم گاهی نکات قابل اهمیتی برای ارائه در مورد داوطلبان دارند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: معمولا تأیید صلاحیت‌ها در یک چارچوب مشخص قرار می‌گیرد اما اینکه بگوییم در این چارچوب صد در صد مر قانون رعایت می‌شود، بعضا اینگونه نیست البته اینکه گفته شود تمام تأیید صلاحیت‌ها هم مشکل دارد باز اینطور هم نیست.

کولیوند تاکید کرد: معتقدم باید موضوع بررسی صلاحیت‎ها را به صورت پرونده به پرونده نگاه کرد زیرا ماده قانونی 26 و 29 شرایط نامزد انتخابات شوراها را مشخص کرده است مسلما نباید این داوطلبان به صورت طیفی و فکری مورد بررسی قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج همچنین با اشاره به اظهارات برخی اعضای شورای شهر کنونی که برای انتخابات جاری رد صلاحیت شده‌اند، گفت: آن‌ها اعلام می‌کنند که بند‌هایی که بنا به آن رد صلاحیت شده‌اند در موردشان صدق نمی‌کند، مانند آقای مرتضی طلایی یا حبیب کاشانی البته این دو شخصیت برای ما شناخته شده هستند و باید با درایت و دقت بیشتری مورد آن‌ها بررسی شود.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: ما هم که در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها هستیم هم باید بیشتر دقت کنیم و قطعا به شکایت این افراد رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.