مجموعه کتاب های «ویزگول» با ویرایش و طنزپردازی فرهاد حسن زاده منتشر شد

شش جلد از مجموعه کتاب‌های داستانی مصور «ویزگول» توسط انتشارات پرتقال منتشر شد.

مجموعه کتاب های «ویزگول» با ویرایش و طنزپردازی فرهاد حسن زاده منتشر شد
به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشر پرتقال شش جلد از مجموعه کتاب‌های «ویزگول»، که ماجراهای یک مگس باهوش و بامزه و با معرفت و با خیلی صفات مگسی خوب دیگر است، را چاپ و به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه کرده است. مجموعه کتابهای ویزگول نوشته و تصویرگری شده توسط تد آرنولد را عرفان حسن‌زاده به فارسی برگردانده و فرهاد حسن‌زاده نویسنده‌ی شناخته شده‌ی کودک و نوجوان، طنز کتاب را ایرانیزه کرده است.
 
 فرهاد حسن‌زاده درباره همکاری‌اش با پسرش عرفان حسن‌زاده در کار ترجمه گفت: نشر پرتقال ترجمه‌ی این کتاب‌ها را به پسرم عرفان پیشنهاد داده بود. از آن‌جا که من کتابی طنز به نام «خاطرات یک خون آشام عاشق» که درباره‌ی یک پشه‌ی خون‌خوار است دارم و همچنین پیش از این در کتاب دیگری با آن‌ها همکاری داشته‌ام از من خواستند که در طنز کتاب با مترجم همکاری کنم و زبان طنز آن را برای مخاطبان ایرانی به اصطلاح ایرانیزه و قابل فهم کنم.
 
حسن‌زاده همچنین اشاره کرد که همکاری‌اش در ترجمه به نوعی ویرایش متن به زبان فارسی و قابل فهم کردن شوخی‌ها و طنز کتاب برای مخاطبان کودک و نوجوان است.
 مجموعه‌ی ویزگول که مناسب برای بچه‌های ۵ سال به بالا تشخیص داده شده به گفته‌ی آقای حسن‌زاده برای بزرگ‌تر‌ها هم می‌تواند از جذابیت خاص خودش برخوردار باشد. وی همچنین اشاره کرد نشر پرتقال به بعد طنزآمیز کتاب‌های او توجه داشته و به همین دلیل از او برای طنزپردازی مجموعه داستان‌های ویزگول دعوت به همکاری کرده است.
 
فرهاد حسن‌زاده که نامزد جایزه‌ی هانس کریستین آندرسن سال ۲۰۱۸ است، متولد آبادان است و تاکنون جوایز متعددی برای کتاب‌هایش دریافت کرده و آثارش به چند زبان ترجمه شده. عرفان حسن‌زاده پیش از این دو کتاب از افسانه‌های ملل که مربوط به مردم کره و چین است برای نشر پنجره ترجمه کرده است. نتیجه‌ی همکاری پدر و پسر مجموعه داستانهای خواندنی و طنزآمیز ویزگول شده است.
 
ویزگول نامی است که فرهاد حسن‌زاده برای نام این مجموعه انتخاب کرده است. نشر پرتقال تاکنون شش جلد از مجموعه‌ی ویزگول به نام‌های سلام ویزگول، ویزگول قهرمان، ویزگول و غذای قلنبه‌ی قهوه‌ای، ویزگول از اون بالاها، یک روز فوتبالی با ویزگول، ویزگول خورده می‌شود منتشر کرده است.
 
انتشارات پرتقال مجموعه کتاب‌های ویزگول را در قطع رقعی چهار رنگ و کاغذ روغنی به قیمت هر جلد ۷ هزار تومان و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه کرده است. نشر پرتقال با طرح ۲۰ + ۱۰ درصد تخفیف که بر کارت‌های آن در تلگرام و سایت انتشارات پرتقال موجود است، در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهد داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار