رئیس سازمان اوقاف؛

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ۵ بخش برگزار می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بخش‌های بزرگسالان، روشن‌دلان، بانوان و دانش آموزان دختر و پسر پنج‌بخشی هستند که قرار است مسابقات بین این افراد برگزار شود.

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ۵ بخش برگزار می‌شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآنی حوزه‌های علمیه جهان اسلام که با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و  مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد اظهار داشت: قانون اساسی بر اساس قرآن کریم نوشته‌شده است که امام خمینی(ره) در همین رابطه فرمودند مقصد ما قرآن است.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را حمایت می‌کردند و نسبت به قرآن توجه ویژه‌ای داشتند همچنین حافظان و قاریان قرآن کریم را همیشه تشویق می‌کردند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قم پایگاه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: به برکت خون شهدا امسال در پنج بخش مسابقات قرآنی برگزار کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی بین‌المللی را در پنج بخش برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بخش‌های بزگسالان، روشن‌دلان، بانوان و دانش آموزان دختر و پسر پنج‌بخشی هستند که قرار است مسابقات بین این افراد برگزار شود.
 
محمدی عنوان کرد: در کشورهای عراق، لیبی، افغانستان و سوریه امنیت را از انسان‌ها گرفته‌اند اما کشور ایران در کمال امنیت قرار دارد که این امنیت را باید مدیون شهدا باشیم.
 
وی بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند تمام اسلام در دو کلمه خلاصه‌شده است "نه ظلم کنید" و " نه زیر با ظلم بروید" که اگر به آن عمل شود قطعاً راه خوشبختی خواهد بود.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه باید سرمایه‌های قرآنی را به رخ جهانیان بکشیم، تصریح کرد: ظرفیت حوزه‌های علمیه در بخش‌های قرآنی بیش از این است که در واقع اوج فعالیت‌ها مسابقات بین‌المللی قرآن است.
 
محمدی بیان کرد: باید نیازهای جامعه بشری را پیدا و شناسایی کرد تا بتوانیم در سال آینده در رابطه با آن اقدام کنیم.
 
وی عنوان کرد: سال گذشته دانشگاه معارف قرآنی در بین دانشگاه‌های قرآن بیشترین جذب را داشته است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار