در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد:

پای بازار تولیدات صنایع کوچک هنوز هم می لنگد

باوجود اینکه مسئولان سازمان صنایع کوچک تاکید دارند که واحد های کوچک و متوسط صنعتی افزایش یافتند اما هنوز این واحد ها با مشکلات شدید صادراتی در بازار و نیز کمبود تقاضا مواجه هستند.

پای بازار تولیدات صنایع کوچک هنوز هم می لنگدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامرضا سلیمانی عضو هیات مدیره صنایع کوچک و متوسط درنشست خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،چه برنامه هایی برای بازاریابی صنایع کوچک که در عرصه محصولات تولیدی خود با مشکلاتی روبه رو هستند در نظر گرفته شده، گفت: بازارسازی یکی از محدودیت های بنگاه های کوچک تلقی می شود چرا که متاسفانه این صنایع دارای برند های مشهور جهانی است نبوده و از سوی دیگر مقیاس تولید آنها کم است.

وی ادامه داد: نخست آنکه پکیج های آموزشی برای ارتقا مهارت های آنها در اختیار این بنگاه ها قرار می گیرد و دیگر اینکه شرکت های مدیریت صادرات کمک می کنند تا بنگاه های کوچک اقتصادی بتوانند محصولات خود را از نظر کمی و کیفی با استانداردهای جهانی، یکسان سازی کنند.

سلیمانی تصریح کرد: تشکیل کنسرسیوم های صادراتی سبب می شود تا تعدادی از بنگاه های کوچک اقتصادی که به تنهایی توان صادرات ندارند در یک پکیج صادراتی محصولات خود را صادر کنند.

عضو هیات مدیره صنایع کوچک و متوسط اذعان داشت: قرار بر این است تا مشارکت بخش اصناف از طریق فروشگاه های زنجیره ای محصولات این شرکت ها معرفی شوند و دفتر کار مجازی به آنها داده شود تا کالای خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به یکی دیگر از اقدامات موثر در این بخش عنوان کرد: در سال جاری در همه استان ها عرضه مستقل تولیدات خوشه های صنعتی به صورت مستقیم انجام می شود که این امر در کاهش قیمت محصولات نقش به سزایی داشته و مطابق قدرت خرید مردم است.

سلیمانی در پایان بیان کرد: در سال جاری رقمی بالغ بر 2 میلیارد دلار برای صادرات صنایع کوچک هدفگذاری کرده ایم این در حالی است که در سال گذشته حدود 1.7 میلیارد دلار ناشی از صدور این کالاها عاید کشور شده است علی رغم اینکه هیچ کس فکر نمی کرد که بنگاه های کوچک بتوانند نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار