در سخنانی در نشست امنیت بین‌الملل مسکو؛

شویگو: نیروی هوایی روسیه به حمایت از دمشق در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد این کشور به حمایت خود از سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، کنفرانس امنیت بین‌الملل با مشارکت 80 کشور در مسکو -پایتخت روسیه- آغاز شد. 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در جلسه افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی کرد. 

وی در سخنرانی خود در ششمین کنفرانس امنیت بین الملل در مسکو گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم جبهه متحدی برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهیم. 

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: سوریه در صدر کشورهایی قرار دارد که با داعش مبارزه می‌کند و گروه‌های اصلی تروریستی در این کشور متمرکز شده‌اند. 

سرگئی شویگو افزود: پس از آزادسازی حلب، قدرت داعش در سوریه به صورت چشمگیری محدود شد. نیروی هوایی روسیه به حمایت از دمشق در مبارزه با داعش و جبهه النصره ادامه می‌دهد. 

وی در ادامه گفت: روسیه خواستار تشکیل ائتلافی بین‌المللی برای مین‌روبی در سوریه است. باید راهبردی برای همکاری مشترک با هدف آزاد کردن سوریه از دست گروه‌های مسلح تدوین شود. پس از حمله هوایی آمریکا به سوریه، تدابیر اضافی برای حفاظت از نیروهای ما در این کشور اتخاذ شد. حمله آمریکا به سوریه، تهدیدی برای نیروهای روسی در این کشور است. همکاری بین روسیه و آمریکا در سوریه ضروری است، اما واشنگتن این مسئله را درک نمی‌کند. 

وزیر دفاع روسیه افزود: اروپا به جای همکاری با ما در مبارزه با تروریسم، علیه روسیه تبلیغات می‌کند. ناتو به دنبال افزایش شمار اعضای خود و استقرار نیرو در مرزهای روسیه است. ناتو پایگاه نظامی در قطب شمال نزدیک مرزهای ما ایجاد کرده است. استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپا تهدیدی برای امنیت و ثبات است.

الکساندر بورتنیکوف، رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه، نیز در سخنرانی خود در ششمین کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو گفت: باید معیارهای مشترکی برای مبارزه با تروریسم تعیین شود. داعش و گروه‌های تروریستی در حال ایجاد شبکه‌های جدید در افغانستان، یمن و آفریقا هستند. باید به دولت‌های قانونی در خاورمیانه که با تروریسم مبارزه می‌کنند، کمک کرد.

یادآور می‌شود ناتو حضور این کنفرانس را تحریم کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار