به مناسبت هفته سلامت؛

نخستین اتوبوس سلامت در دزفول راه اندازی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از راه اندازی نخستین اتوبوس سلامت به منظور ارائه خدمات درمانی و مشاوره رایگان در خصوص بیماری ایدز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مهدیه توکلی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول امروز در آئین راه اندازی این اتوبوس با ارائه آماری نگران کننده در خصوص افزایش آمار ابتلا به بیماری ایدز در جامعه بیان کرد: در حالیکه در سال های گذشته 16 درصد افراد آلوده به بیماری ایدز را زنان تشکیل می دادند این رقم در سال 1395 به حدود 36 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش آمار زنان آلوده به ویروس ' اچ آی وی ' بیانگر این واقعیت تلخ است که با افزایش این آمار خطر ابتلای جنین به این ویروس نیز از مادران باردار افزایش یافته است.

توکلی اظهار داشت: با توجه به موارد جدید ابتلا به اچ آی وی در سال های اخیر روند انتقال از طریق جنسی شده و درصد ابتلای زنان روبه افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه افراد در معرض خطر و آلوده به ویروس ' اچ آی وی ' به دلیل انگ اجتماعی جرائت آزمایش را ندارند لذا تشخیص دیر هنگام این بیماری موجب شده تا درمان ها موثر واقع نشود در صورتیکه با تشخیص زودهنگام با انجام آزمایش های ساده می توان طول عمر افراد آلوده به این ویروس را افزایش داد.

وی در ادامه هدف از راه اندازی اتوبوس سلامت را ارائه خدمات درمانی اولیه و مشاوره رایگان به افرادی که مشکوک به ابتلا به ویروس ' اچ آی وی ' می باشند عنوان کرد و اذعان داشت: این اتوبوس با صرف 400 میلیون ریال با مشارکت سازمان اتوبوسرانی دزفول و شهرداری راه اندازی شده است.

مهدیه توکلی خاطرنشان کرد: این اتوبوس با تردد در سطح شهر دزفول و حضور در مناطق آسیب دیده و پر خطر تلاش می کند تا افرادی که به نوعی مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند را تشویق به انجام آزمایش و مشاوره نماید تا اقدامات درمانی رایگان برای آن ها انجام شود.

وی همچنین در خصوص سوء مصرف دخانیات به ویژه انواع روانگردان از سوی جوانان هشدار داد و از دستگاه های اجرایی خواست تا دانشگاه علوم پزشکی دزفول را در امر سلامت و آگاهی بخشی یاری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.