آیین پایانی بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام عصر امروز برگزار می‌شود

آیین پایانی سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز در مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛  آیین پایانی سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز در مصلی تهران برگزار می‌شود.  

در این رابطه مسعود رحمتی مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی سی‌وچهارمین دوره  مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: آیین پایانی سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  و بزرگترین المپیاد قرآنی جهان اسلام عصر امروز چهارشنبه از ساعت 17 با حضور مسئولان کشوری و لشگری؛ مسئولان دستگاه‌های مشارکت کننده، سفرا، نمایندگان مجلس، جامعه قرآنی و متسابقین شرکت‌کننده در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود  .

وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی مطلوب این دوره از مسابقات افزود: در رقابت‌های امسال برای اولین بار همزمان  پنج مسابقه بین‌المللی برگزار شد  و در کنار سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی بزرگسالان، دومین دوره مسابقات بین‌المللی روشندلان، اولین دوره بانوان،  پنجمین دوره مسابقات دانش‌آموزان و اولین دوره مسابقات طلاب برگزار شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف افزود: همچنین همزمان با این دوره از مسابقات دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با حضور پژوهشگران و محققان قرآنی بیش از 20 کشور جهان چهارم اردیبهشت ماه در شهر مقدس قم برگزار شد.

رحمتی با اشاره به برنامه‌های امروز آیین اختتامیه افزود: قرائت بیانیه هیات داوران؛ پخش نماهنگ انقلابی‌گری، نماهنگ مقایسه فعالیت‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گزارش دبیر مسابقات بین‌المللی، همخوانی و ... تجلیل از برگزیدگان بخش‌های بزرگسالان؛ دانش‌آموزان و بانوان از جمله برنامه‌های آیین پایانی این دوره از مسابقات قرآن است.

گفتنی است؛ شعار دائمی این مسابقات «یک کتاب، یک امت» است که برگرفته از متن قرآن کریم است. این مسابقات بین‌المللی به منظور ایجاد همگرایی و وحدت کشورهای اسلامی و توجه به مبانی و مفاهیم مشترک برگزار می‌شود و قرآنیان جهان با هر رنگ و شکل و چهره‌ای و با هر زبان و نژاد و رسومی تحت پرچم قرآن کریم گرد هم می‌آیند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
فرقی ندارد چه کسی اول شود چون همه مسلمانان با هم برادر هستند
آخرین اخبار