ویزیت استاندارد در دانشگاه‌های علوم پزشکی نداریم/ درمان «سیستماتیک» سکته مغزی در کشور

علیرغم اعمال جراحی پیشرفته و توانمندی پزشکان کشور، ویزیت استاندارد پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ما انجام نمی‌شود و یا به دشواری صورت می‌گیرد.

ویزیت استاندارد در دانشگاه‌های علوم پزشکی نداریم/ درمان «سیستماتیک» سکته مغزی در کشور
بابک زمانی رییس انجمن سکته مغزی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سکته مغزی تا سال گذشته به صورت سیستماتیک تحت درمان قرار نمی‌گرفت و هیچ سازمانی متولی اصلی درمان سکته‌های مغزی نبود که خوشبختانه از سال ۹۵ درمان سکته مغزی به طور سیستمایک شروع شد و بسیاری از افراد تحت پوشش درمان قرار گرفتند.

وی در ادامه یکپارچه شدن سازمان‌های مرتبط و انتقال بیمار در ساعات اولیه سکته مغزی که ساعات طلایی و نجات‌بخش بیمار نام دارد را از اخبار خوب سلامت در هفته سلامت عنوان کرد.

متخصص مغز و اعصاب کشورمان اظهار داشت: در کشور ما اشکال جدی در سیستم سلامت وجود دارد که رو به بهبود است. در سیستم سلامت برخی اشکالات از گذشته آجر به آجر چیده شده و ماندگار شده است و می‌بینیم که هنوز تکنولوژی مدرن پزشکی وارد فرهنگ عمومی کشور نشده است.

زمانی افزود: شناسایی ابعاد گوناگون سلامت، شناسایی ارزش مستمر در حرفه پزشکی و اتفاقات ارزنده در پزشکی مستلزم حضور عالمانه و پررنگ اقشار مختلف جامعه پزشکی و حضور دوشادوش رسانه ها، مردم، نظام پزشکی، وزارت بهداشت، هنرمندان و نهادهای اجتماعی تاثیرگذار است و نباید فراموش کنیم همکاری و فرهنگسازی در زمینه سلامت حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: با وجود تمام توانمندی‌ها و اعمال پیشرفته، ویزیت‌های استاندارد پزشکی در کشور ثبت نمی‌شود و در برخی عرصه‌ها شاهد وقفه هایی هستیم که بسیاری موارد با تشریک مساعی اصلاح و با نظارت مرتفع می‌شود که امیدواریم برای ارتقاء سلامت همگی شاهد ایفای نقش متولیان سلامت، مردم، رسانه‌ها و سایر اقشار جامعه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار